طراحی لایت باکس؛ یک ابزار مهم برای عکاسی و تولید محتوا

یکی از انواع تبلیغات که معمولا به شیوه‌های ایستاده، آویز یا دیواری طراحی می‌شود و در دسته‌بندی تابلوهای تبلیغاتی قرار می‌گیرد لایت باکس نام دارد. کسب و کارها در حوزه‌های گوناگون برای اینکه بتوانند فروش محصولات و خدمات خود را افزایش دهند از شیوه‌های مختلف تبلیغاتی استفاده می‌کنند.

تبلیغات انواع مختلفی دارد مانند بیلبورد، استند، استرابورد، تبلیغات در تلویزیون‌های شهری، تلویزیون‌های خانگی، تبلیغاتی در رادیو و لایت باکس. با توجه به اینکه کسب و کارها برای تبلیغات خود بودجه مشخص و تعیین شده‌ای را در نظر گرفته‌اند باید به شیوه‌ای تبلیغات کنند که متناسب با بودجه آن‌ها است. طراحی لایت باکس اگر به‌صورت اصولی انجام شود می‌تواند کسب و کارها را به بازخورد مناسبی برساند.

همراه کلاس یار باشید تا با طراحی یک لایت باکس حرفه ای آشنا شوید.

لایت باکس و طراحی آن

لایت باکس نوعی از سازه‌ها هستند که حاوی تبلیغات کسب و کارهای گوناگون بوده و در یک قالب مشخص از جنس چوب، آلومینیوم، پلکسی گلاس یا کامپوزیت در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرند. لایت باکس‌ها کاربرد‌های گوناگونی دارند به عنوان مثال می‌توان از آن‌ها برای معرفی منو رستوران، نمایشگاه‌های عکاسی، تابلوهایی که داخل شرکت‌ها یا اماکن عمومی وجود دارند و حتی در تبلیغات نمایشگاه‌ها استفاده کرد.

لایت باکس‌ها می‌توانند حاوی روشنایی یا بدون روشنایی باشند. لایت باکس‌ها به تابلوهایی گفته می‌شوند که از پشت روشنایی داشته و در انواع مختلف با متریال‌های گوناگون قابل طراحی هستند. برای طراحی کردن لایت باکس اصولی وجود دارد که باید رعایت شود؛ در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

طراحی لایت باکس

استفاده از تصاویر باکیفیت در لایت باکس

زمانی شما می‌توانید یک لایت باکس خوب طراحی کنید که در آن از تصاویر طراحی شده که دارای کیفیت بالا هستند، استفاده کنید. همچنین هنگام طراحی لایت باکس باید به فرمت تصویر دقت کافی داشته باشید. اگر شما فقط به عنوان طراح مسئولیت طراحی را به عهده دارید می‌توانید از سازنده لایت باکس این سوال را بپرسید که هنگام چاپ از چه فرمتی برای چاپ استفاده می‌کند.

این نکته یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید در طراحی لایت ‌باکس به آن توجه شود. اگر شما می‌خواهید بعد از اینکه طرح مورد نظر خود را چاپ کردید تمام تصویر طراحی شده را مشاهده کنید بهتر است از خطوط حاشیه‌ای در اطراف تصویر خود استفاده کنید.

انتخاب رنگ مناسب در طراحی لایت باکس

یکی از مناسب‌ترین و بهترین سیستم‌های رنگی که در طراحی لایت باکس استفاده می‌شود CMYK است. شما باید قبل از اینکه طراحی خود را شروع کنید سیستم رنگی خود را انتخاب کنید؛ این کار به شما کمک می‌کند تا بعد از چاپ شاهد رنگ‌های نادرست نباشید. بدون شک اگر شما رنگ و سیستم رنگی خود را در اول کار به‌درستی تعیین نکنید بعد از چاپ مشتری طرح و رنگ نهایی را قبول نمی‌کند و شما مجبور به پرداخت هزینه اضافی برای طراحی یا چاپ مجدد می‌شوید.

رنگ‌هایی که در تبلیغات لایت باکس استفاده می‌شود را می‌توان به دو دسته کلی سرد و گرم تقسیم کرد. برای اینکه بتوانید رنگ متناسب با تبلیغات خود را در لایت باکس انتخاب کنید اصولی وجود دارد که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. این اصول عبارت هستند از:

·        شناخت مخاطب هدف

اگر شما مخاطبان خود را به درستی بشناسید می‌توانید از یک رنگ مناسب و هماهنگ با مخاطبان خود استفاده کنید؛ به عنوان مثال اگر شما در یک مجموعه غذایی فعالیت می‌کنید می‌توانید طراحی لایت باکس را با رنگ قرمز انجام دهید. این کار علاوه بر اینکه توجه مشتریان را نسبت به تبلیغ شما جلب می‌کند باعث می‌شود که اشتهای آن‌ها تحریک شده و در نهایت از مجموعه شما غدا سفارش داده و فروش شما افزایش پیدا کند.

·        رنگ متناسب با محصولات یا خدمات شما

اگر شما رنگ‌بندی لایت باکس خود را با رنگ بندی محصولات و خدماتتان هماهنگ کنید باعث می‌شود که توجه بیشتری را به سمت خود جلب کنید. به عنوان مثال اگر طراحی محصول شما ترکیبی از رنگ‌های زرد و مشکی است می‌توانید تبلیغ لایت باکس خود را نیز اینگونه انجام دهید.

انواع لایت باکس

ابعاد لایت باکس

یکی از عواملی که تاثیر مستقیم در طراحی شما خواهد داشت ابعاد تابلو لایت باکس خواهد بود. شما باید با توجه به ابعاد تعیین شده طراحی خود را انجام دهید. به عنوان مثال اگر شما تابلو خیلی کوچکی داشته باشید نمی‌توانید از تصاویر مختلف، بزرگ و نوشته‌هایی با فونت بزرگ استفاده کنید؛ زیرا فضای کافی برای انجام این کار را ندارید.

و یا اگر تابلوی شما خیلی بزرگ باشد نمی‌توانید از تصاویر و نوشته‌های خیلی کوچک استفاده کنید؛ زیرا تابلو شما به درستی خوانده نمی‌شود و طرح شما را زیبا نشان نمی‌دهد به همین علت بهتر است در اولین قدم هنگام طراحی، نسبت به ابعاد لایت‌باکس خود اطلاعات کامل داشته باشید.

درج اطلاعات مهم در لایت باکس تبلیغاتی

دو مورد از مهم‌ترین اطلاعاتی که حتما در طراحی لایت باکس کسب و کارتان باید به آن توجه داشته باشید عبارت است از برند و لوگوی انحصاری مجموعه‌ای که دارید. هنگامی که لایت باکس را طراحی می‌کنید نباید مثل یک دفترچه یادداشت هر اطلاعاتی که درباره مجموعه وجود دارد را داخل آن بنویسید؛ بلکه باید مهم‌ترین اطلاعات را با رعایت اصول تبلیغاتی در آن طراحی کنید تا مشتری بتواند به‌راحتی آن را متوجه شود.

به عنوان مثال در طراحی لایت باکس می‌توانید اطلاعاتی از قبیل آدرس مجموعه، شماره تلفن، آدرس پیج اینستاگرام یا کانال تلگرام را بنویسید. به این نکته دقت داشته باشید که یکی از قابلیت‌های ویژه لایت باکس نور آن است و تبلیغاتی که در لایت باکس طراحی می‌شود به وسیله نور به مخاطب نشان داده می‌شود؛ به همین علت باید طراحی شما به گونه‌ای باشد که چشم مخاطب را خسته نکند.

اگر شما در طراحی خود از طرح‌های شلوغ استفاده کنید مخاطب از نگاه کردن به آن خسته شده و در نهایت به تبلیغ شما توجهی نمی‌کند.

معرفی انواع لایت باکس برای طراحی و درج تبلیغ

اصطلاحا به جعبه‌های نوردار که حاوی تبلیغات کسب و کارهای مختلف هستند لایت‌باکس گفته می‌شود. لایت باکس‌ها به‌دلیل سازه‌های متفاوتی که دارند در محیط‌های بیرونی و محیط‌های درونی قابل استفاده هستند و همین عامل باعث شده است تا انواع مختلفی داشته باشند.

انواع مختلف لایت باکس‌ها و محتویات تبلیغاتی که دارا می‌باشند باعث شده است که در طراحی آن‌ها تفاوت‌هایی وجود داشته باشد؛ به همین علت برای اینکه بتوانید طراحی لایت باکس مجموعه خود را به درستی انجام دهید بهتر است با انواع مختلف آن و ویژگی‌هایی که دارد آشنا باشید.

طراحی لایت باکس صفحه ای

طراحی لایت باکس فضای خارجی

قاب این لایت باکس‌ها از جنس آلومینیوم یا کامپوزیت بوده و و پایه‌های آن‌ها فلزی و روکش کامپوزیت است. البته جنس روکش می‌تواند فلکس، پلکسی یا غیره باشد. کسب و کار‌هایی که تمایل دارند تبلیغات آن‌ها در فضاهای بزرگ‌تر به نمایش گذاشته شود می‌توانند از این لایت‌باکس‌ها استفاده کنند. لایت باکس فضای خارجی معمولا در فضاهایی که بزرگ‌تر هستند مانند معابر، خیابان‌ها یا پارک‌ها قرار می‌گیرند.

طراحی لایت باکس اسنپ فریم

اگر شما می‌خواهید در فضاهایی مانند سینما، رستوران، نمایشگاه یا فروشگاه‌ها تبلیغات خود را منتشر کنید می‌توانید از این نوع استفاده کنید. لایت باکس‌هایی که اسنپ فریم هستند نورپردازی کم‌تری نسبت به دیگر لایک باکس‌ها دارند و ضخامت آن‌ها نیز کم‌تر است. برای اینکه این لایت باکس‌ها امنیت کافی داشته باشند و به راحتی خراب نشوند از یک لایه پلکسی گلاس روی آن‌ها استفاده می‌شود.

طراحی لایت باکس کریستالی

اگر شما می‌خواهید تبلیغات لایت باکس خود را روی دیوارهای سنگی، ام دی اف و یا حتی سقف نصب کنید می‌توانید از این نوع کمک بگیرید. نورپردازی این لایت باکس‌ها از طریق لامپ‌های SMD یا LED تامین می‌شود. لایت باکس کریستال این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا طراحی‌های مختلف در آن داشته باشید. یکی از ویژگی‌های متمایز کننده این لایت‌باکس این است که مشتری می‌تواند طرح داخل آن را جایگزین کند.

طراحی لایت باکس آلومینیومی

این لایت باکس‌ها معمولا در مترو‌ها استفاده می‌شوند و برای روشنایی آن‌ها از لامپ‌های SMD یا LED استفاده می‌شود. در این فضاها چون افراد منتظر هستند، می‌توانند زمانی را به مطالعه این تبلیغات اختصاص دهند از طرف دیگر کسب و کارها می‌توانند از این فرصت برای تبلیغات مجموعه خود استفاده کنند. لایت باکس آلومینیومی دارای دیواره‌های آلومینیومی هستند و قابلیت استفاده برای محیط‌های بیرونی و درونی را دارند.

طراحی لایت باکس فریم لس

این نوع از لایت باکس‌ها بدون فریم هستند. در این لایت باکس‌ها تمرکز بر این است که از کم‌ترین فریم استفاده شود و بیشتر تصویر به نمایش گذاشته شده شود. در این نوع گوشه‌های تصویر به قاب نصب می‌شود. در لایت باکس‌ فریم لس این امکان وجود دارد که در کوتاه‌ترین زمان، تصویر چاپ شده تعویض شود. این لایت باکس‌ها این امکان را دارند که به صورت آویز، دیواری یا ایستاده نیز نصب شوند.

ساخت لایت باکس

طراحی لایت باکس چه مزایایی برای کسب و کار‌ها خواهد داشت

  1. این نوع از تبلیغات هزینه مقرون به صرفه‌ای دارند.
  2. لایت باکس‌ها در مصرف برق صرفه جویی می‌کنند و از برق کمی ‌استفاده می‌کنند و نور موجود در آن‌ها به صورت یک دست در تمام صفحه پخش می‌شود.
  3. این نوع از تبلیغات این امکان را در اختیار کسب و کارها و مجموعه‌های دیگر می‌گذارند که به راحتی بتوانند تبلیغات داخل باکس شیشه‌ای را عوض کنند.
  4. کیفیت بالای این تبلیغات یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن به شمار می‌رود.
  5. دوام و ماندگاری این تبلیغات بسیار بالا است و در برابر سرما، گرما، رطوبت و حتی ضربه مقاوم هستند.

اجزای تابلو لایت باکس

اجزا لایت‌باکس را می‌توان به سه جزء کلی نور، قاب و نوع چاپ تقسیم کرد که هر کدام از آن‌ها دارای زیر مجموعه‌هایی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • نور؛ نورپردازی تابلوهای لایت باکس می‌تواند به دو صورت مهتابی یا ال ای دی انجام شود.
  • قاب؛ قاب‌های لایت باکس به روش‌های مختلفی ساخته می‌شوند که عبارت است از:
  1. قاب آلومینیومی‌
  2. قاب چوبی
  3. قاب گالوانیزه
  4. قاب پارتیشنی
  • چاپ؛ چاپ طرح‌های طراحی شده برای لایت باکس به یکی از روش‌های زیر انجام می‌شود:
  1. چاپ فلت بد که این چاپ به صورت مستقیم انجام شده و بر روی یک طلق شیری رنگ طرح چاپ می‌شود.
  2. چاپ طرح روی استیکر و در نهایت چسباندن آن روی طلق شیری رنگ
  3. چاپ in door که طرح در آن روی یک لایت چاپ شده و روی طلق شیری رنگ چسبانده می‌شود.

لایت باکس دیواری

طراحی لایت باکس چه تاثیری در فروش کسب و کارها خواهد داشت

وقتی یک کسب و کار تبلیغ می‌‌کند به دنبال فروش بیشتر بعد از انتشار آن تبلیغ است. از مهم‌ترین تبلیغاتی که می‌توانند به کسب و کارها کمک کنند تا فروش خود را افزایش دهند می‌توان به بیلبوردها، استندها، استرابورد‌ها، تبلیغات در تلویزیون شهری، تبلیغات در تلویزیون خانگی و لایت باکس‌ها اشاره کرد.

لایت باکس به کسب و کار کمک می‌کند تا تبلیغاتی که انجام می‌دهد بیشتر دیده شود. زمانی‌که یک تابلو تبلیغاتی در سطح شهر قرار می‌گیرد توجه مخاطبان زیادی را نسبت به خود جلب می‌کند؛ زیرا این تبلیغات که در سطح شهر قرار می‌گیرند خواه‌ناخواه مردم مجبور می‌شوند که به آن توجه کنند و اگر تبلیغ به‌درستی طراحی شود در ذهن مخاطب ماندگار می‌شود.

زمانی‌که یک تبلیغ مخاطبان زیادی دارد باعث می‌شود صاحبان مجموعه‌ها به آن بازخوردی که مدنظر دارند برسند. هنگامی که مشتریان می‌خواهند محصول یا خدمتی را بخرند، گروه‌های مختلفی از آن محصولات یا خدمات را مورد بررسی قرار می‌دهند تا از میان آن‌ها بهترین را انتخاب کنند؛ حال اگر شما به‌درستی تبلیغ کرده باشید می‌توانید کاری کنید که آن مشتری محصول یا خدمت شما را انتخاب کند و مستقیما روی تصمیم او تاثیر بگذارید.

باتوجه به اینکه امروزه تبلیغات اشکال مختلف پیدا کرده است و هر کسب و کاری در صنفی که فعالیت می‌کند رقبای زیادی دارد یکی از انواع تبلیغات که باعث می‌شود شما را نسبت به سایر رقبا‌هایتان متمایز نشان دهد طراحی لایت باکس است که جلوه ویژه‌ای به تبلیغ شما می‌دهد. امروزه تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت و گسترش است به همین علت اگر تبلیغات شما هم متناسب با تکنولوژی پیشرفت کند باعث می‌شود که مشتریان توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

زمانی‌که تبلیغات مجموعه شما در قالب لایت باکس طراحی می‌شود و از این طریق نورپردازی ویژه‌ای روی آن صورت می‌گیرد باعث می‌شود که بازاریابی محصول شما به‌درستی انجام شود.

لطفا ستاره بده (سمت چپ بیشترین امتیاز)

https://ift.tt/hLyW1sA

https://classyar.com
کلاس یار

Comments

Popular posts from this blog

آموزش تایپوگرافی و کالیگرافی در فتوشاپ (برای مبتدیان)

https://classyar.com/%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/ارز دیجیتال چیست؟ شناخت کامل ارزهای دیجیتال

https://classyar.com/%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d8%a2%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c/هزینه کلاس زبان آلمانی با چه معیار هایی تعیین می شود؟