آموزش شیمی کنکور از مبتدی تا پیشرفته 100% رایگان

برای برخی از متقاضیان کنکور وقتی نام برخی از دروس آورده می شود، سریعا ترس آن ها را بر می دارد. قطعا شیمی در کنار فیزیک و ریاضی از همان دروس است. در مقالات گذشته آموزش فیزیک و آموزش ریاضی را با هم بررسی کردیم. اکنون می خواهیم آموزش شیمی را مورد بررسی قرار دهیم. کنکور هر ساله برگذار می شود و تمامی دروس مهم نیز در آن آورده می شود؛ اما اهمیت درس شیمی را واقعا در این بین نمی توان نادیده گرفت.

برای کسانی که شرکت کننده‌ کنکور ریاضی و تجربی هستند، بسیار مطالعه و یادگیری این درس اهمیت زیادی دارد. لذا در ادامه همراه گروه آموزشی کلاس یار باشید تا به طور کامل آموزش شیمی را مورد بررسی قرار دهیم.

آموزش شیمی و اهمیت شیمی در کنکور

درس شیمی در کنکور چگونه درسی است؟

مگر درس شیمی تا چه اندازه اهمیت دارد که باید قبل از کنکور ذهن خود را درگیر آن کنیم و آموزش آن را پشت سر بگذاریم؟ قبل از این که به نکات مهم آموزش شیمی کنکور بپردازیم اجازه دهید تا این سوال را پاسخ دهیم. درس شیمی یک درس حفظی و مفهومی مانند آموزش زیست است؛ کاملا بر خلاف دروسی مثل ریاضی می باشد؛ لذا این در طرح سوالات شیمی در کنکور تاثیرگذار بوده است.

درس شیمی در هر دو این نوع، دارای 50 درصد سوال می باشد و شرکت کنندگان برای انتخاب کار سختی را پیش رو ندارند. برخی از افراد توانایی حفظ کردن نکات را ندارند و بیشتر دست به حل مسئله می زنند. در مقابل افراد دیگر بیشتر تمایل به حفظ کردن و صرفه جویی در زمان کنکور خود دارند.

بودجه بندی شیمی در کنکور تجربی چگونه است؟

برای متقاضیان کنکور طبیعتا بودجه بندی هر درسی اهمیت زیادی دارد. بودجه بندی به این معنا است که به طور مثال برای درسی مثل شیمی، چه تعداد سوال از چه بخش هایی آورده می شود و هر سوال چه میزان ضریب دارد؛ اهمیت پاسخ دادن به هر سوال را ضریب آن مشخص می کند.

این برای کسی که می خواهد در آموزش شیمی شرکت کند بسیار مهم است. لازم است بدانید که بودجه بندی درس شیمی در آزمون کنکور شامل 5 زیر گروه است. زیر گروه یک ضریب 3، زیر گروه دو ضریب 4، زیر گروه سه چهار و پنج دارای ضریب 2 هستند. حال برای کسانی که که در شاخه تجربی هستند و می خواهند پزشکی قبول شوند، طبیعتا ضریب های زیر گروه اول و دوم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در هر آموزش شیمی با توجه به اهمیت زیر گروه ها تدریس می شود.

 

نحوه آموزش درس شیمی برای کنکور

آموزشی که برای آمادگی دانش آموز در امتحانات پایانی شیمی برگذار می شود، بسیار متفاوت با یک آموزش شیمی کنکور است؛ تفاوت ها را نحوه آموزش هستند که مشخص می کنند. با یک سرچ ساده می توانید با دوره های زیادی از آموزش درس شیمی رو به رو شوید؛ اما آیا تمامی این آموزش ها را می توان تضمینی برای زدن تست های ضریب بالا دانست؟

قطعا که این طور نیست؛ چرا که خیلی از آموزش هایی که برگذار می شوند، متاسفانه کیفیت لازم را ندارند و موارد مهم را در نظر نمی گیرند. از همین رو در ادامه می خواهیم برای افزایش آگاهی شما، به این موارد بپردازیم.

آموزش شیمی و نحوه آموزش شیمی برای کنکور

ارائه مطالب در حد فهم داوطلب

دانشجویان تمامی دوره های آموزش شیمی با یکدیگر یکسان نیستند؛ این به پیش زمینه ای که آن ها از درس شیمی دارند بر می گردد. لذا باید استاد دوره آموزش شیمی کنکور در نظر بگیرد که آموزش مطالب را در حد ادراک داوطلبان پیش ببرد. قطعا که هر چه سطح بالا تر باشد، متقاضی می تواند با آمادگی بیشتر در کنکور حضور یابد.

اما باید در نظر داشت که زدن 5 تست درس در شیمی کنکور، بسیار بهتر است تا این که 5 تست را همراه با 4 تست اشتباه دیگر بزنید. از همین رو حضور مطالب کم حجم ولی کاربردی، بسیار بهتر از حجم زیاد مطالبی هستند که داوطلبان آن ها را متوجه نمی شوند.

تکرار در نکات مهم

دانستیم که درس شیمی یک درس حفظی و مفهومی است؛ لذا باید در آموزش شیمی برخی از موارد برای یادگیری بهتر تکرار شوند. این مورد مخصوصا برای بخش های حفظی شیمی بسیار مهم است. کسانی که بیشتر امید خود را به تست های حفظی شیمی دارند، باید در آموزش خود تکرار خواندن را اولویت قرار دهند.

ترکیب مفاهیم

البته که ترکیب مفاهیم را می توان یک روش یادگیری در آموزش شیمی دانست و در صورت لزوم استاد یاد می دهد؛ ولی شما می توانید مفاهیم را به صورت نقشه بر روی کاغذ پیاده سازی کنید؛ سپس باید هر مفهوم را بر اساس اهمیت و مهمی آن اولویت بندی کنید. در نهایت یادگیری را طبق آن پیش ببرید.

نکته نویسی

هر درسی را برای آن که بتوانید خوب یاد بگیرید، باید نکته برداری خوبی را هم از آن داشته باشید. به این صورت که در آموزش شیمی باید بتوانید لحظه به لحظه را نکته برداری کنید. نکته برداری به شما کمک می کند تا در انتهای آموزش دیگر سراغ کتاب های سنگین و حجیم نروید. همچنین این در زمان و انرژی شما بسیار صرفه جویی می کند.

البته که حجم برداشت نکته بسیار به استاد آموزش شیمی کنکور هم بستگی دارد؛ تکه به تکه سخنان استاد باید مهم باشند تا شما بتوانید از آن ها نکته برداری کنید.

انتخاب منبع آموزشی

یکی از دیگر از نکات مهم دوره آموزش شیمی که البته از مسئولیت شما خارج است، انتخاب منبع آموزشی می باشد. این استاد است که وظیفه دارد یک منبع آموزشی را برای یادگیری هر چه بهتر شما انتخاب و البته معرفی کند. منبع باید به گونه ای باشد که نکات به کار رفته در آن، برگرفته شده از دروه های قبلی کنکور و درس شیمی آن باشد.

همچنین استاد دوره آموزش شیمی باید یک منبع مطالعه عمومی را هم به شما معرفی کند؛ چرا که شما نیاز دارید خارج از فضای دوره تخصصی شیمی کنکور، مطالعه ای را از این درس داشته باشید.

آموزش شیمی و انتخاب منبع مناسب

آموزش تست زنی

وقتی در یک دوره آموزش شیمی واژه کنکور چسبانده می شود، مسئولیت آموزش تست زنی شیمی هم بر عهده استاد می افتد؛ چرا که تست زنی را می توان از مهم ترین بخش های هر آموزش کنکوری دانست. برای این منظور در ابتدا استاد باید بازه های زمانی را در نظر بگیرد و در آن ها آزمون هایی را با تست های نمونه برگذار کند.

تست های آورده شده باید حتما برگرفته شده از آزمون های قبلی کنکور و همچنین منبع آموزشی استفاده شده توسط استاد باشند. همچنین در ادامه باید نکاتی درباره تست زنی به شما یاد داده شوند. به طور مثال باید آموزش داده شود که تست ها را چگونه سریع بزنید. سرعت در کنکور بسیار مهم است؛ خیلی از متقاضیان دوره های گذشته بنا بر سرعت پایینی که در تست زنی های شیمی داشته اند، ادامه سوالات را از دست داده اند.

پرداختن به کتاب اصلی

درست است که انتخاب یک منبع آموزشی می تواند کار را هم برای آموزش استاد و هم برای یادگیری شما ساده کند؛ اما باید دقت داشته باشید که بهترین منبع آموزشی خود کتاب های اصلی شیمی هستند. شیمی دهم، یازدهم و دوازدهم طبیعتا منابع اصلی تست های کنکور شما می باشند. لذا باید آن ها را حتما مطالعه کنید و همچنین استاد در طول دوره آموزش شیمی آن ها را به کار گیرد.

دقت داشته باشید که شیمی دهم به دلیل مقطع پایین، دلیل بر بی اهمیت بودن نیست؛ بلکه تست های زیادی از آن نیز آورده می شود.

آمادگی روانی

در نهایت هر دوره آموزش شیمی کنکور، استاد باید بتواند شما را از لحاظ روانی آماده زدن تست های حتی سخت کند. از همین منظور شما باید در طول آموزش و آزمون هایی که برگذار می شود، تمرین تمرکز و همچنین یادآوری نکات مهم کنید.

سخن نهایی درباره آموزشی شیمی

کنکور برای خیلی از افراد حکم تعیین آینده تحصیلی و شغلی آن ها را دارد؛ لذا هر دوره آموزش شیمی کنکور نیز باید این مورد را حتما در نظر بگیرد. پیشنهاد می کنیم با پایه ای قوی در هر آموزشی از شیمی شرکت کنید تا بهترین خروجی را بتوانید دریافت کنید. امیداوریم نکات گفته شده به کمک شما آمده باشند.کلاس یار را در اینستاگرام دنبال کنید.


https://ift.tt/h5YdCTk

https://classyar.com
کلاس یار

Comments

Popular posts from this blog

آموزش تایپوگرافی و کالیگرافی در فتوشاپ (برای مبتدیان)

https://classyar.com/%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/ارز دیجیتال چیست؟ شناخت کامل ارزهای دیجیتال

https://classyar.com/%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d8%a2%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c/هزینه کلاس زبان آلمانی با چه معیار هایی تعیین می شود؟