طراحی تابلو تبلیغاتی و بیلبورد یا بنر شهری برای معرفی بهتر کسب‌وکار

کسب و کارهای بزرگ و قدرتمند از روش‌های گوناگونی برای بازاریابی و تبلیغات استفاده می‌کنند. یکی از رایج‌ترین این روش‌ها طراحی تابلو تبلیغاتی و نصب آن‌ها در سطح شهرهای گوناگون است. استفاده از تابلوهای تبلیغاتی ممکن است هزینه بیش‌تری نسبت به روش‌های دیگر به دنبال داشته باشد؛ اما با استفاده از آن می‌توان نتایج مطلوبی را نیز انتظار داشت. در این مقاله از کلاس یار به بررسی مزایای استفاده از تابلوهای تبلیغاتی و همچنین اشتباهات رایج در طراحی تابلوها و بیلبوردها خواهیم پرداخت. با ما همراه شوید.

طراحی تابلوهای تبلیغاتی چگونه برند شما را معروف می‌کند

حتما تاکنون به هنگام تردد در سطح شهر تابلوهای تبلیغاتی و بیلبوردهای بسیاری را مشاهده کرده‌اید. در هر نقطه از مکان‌های پرتردد شهر می‌توان بیلبوردها و تابلوهای بسیاری را مشاهده کرد که با اشکال گوناگون و نورپردازی‌های ویژه سعی در جلب توجه افراد گوناگون دارند. می‌توان گفت که شمار بسیاری از کسب و کارهای قدرتمند از تابلوهای تبلیغاتی به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر در استراتژی بازاریابی خود استفاده می‌کنند.

اما چه چیزی موجب اهمیت بالای این نوع از تبلیغات میان کسب و کارهای بزرگ می‌شود؟ چرا بسیاری از کسب و کارها با وجود هزینه بالای طراحی و نصب بیلبورد به استفاده از آن روی می‌آورند؟ اگر همچنان اهمیت بالای استفاده از تابلوهای تبلیغاتی را درک نمی‌کنید، بهتر است مزایای بهره‌گیری از آن‌ها را به دقت مطالعه کنید. برخی از مزایای طراحی تابلو تبلیغاتی و نصب آن‌ها در سطح شهر عبارت است از:

طراحی تابلو تبلیغاتی

با نصب تابلوهای تبلیغاتی مردم شما را می‌شناسند

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی این است که می‌توانید مطمئن باشید که شمار بسیاری از ساکنین شهر آن را مشاهده کرده و شما را خواهند شناخت. واضح است که شناخت مردم نسبت به کسب و کار شما مهم‌ترین اصل برای فروش و کسب سود بیش‌تر است. با استفاده از تابلوهای تبلیغاتی می‌توانید وجود خود را به افرادی که شما را می‌شناسند یادآوری کنید و همچنین خود را به افرادی که شناختی از شما ندارند نیز معرفی کنید.

تابلوهای تبلیغاتی بیش‌ترین نرخ بازگشت سرمایه را دارند

از دیگر مزایای طراحی تابلو تبلیغاتی و استفاده از آن‌ها بازگشت کامل سرمایه است. طبق تحقیقات انجام شده تبلیغات محیطی مانند بنرهای نصب شده در فضای باز و تابلوهای تبلیغاتی بازده بسیاری به همراه خواهند داشت. به همین ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که بیش‌ترین بازگشت سرمایه را با استفاده از تابلوهای تبلیغاتی خواهید داشت.

حضور تابلوهای تبلیغاتی بلند مدت است

حداقل زمان حضور تابلو تبلیغاتی کسب و کار شما با توجه به قوانین حاکم و همچنین منطقه مورد نظر می‌تواند بین یک تا سه ماه متغیر باشد. این بدین معنی‌ست که تابلو شما به مدت حداقل یک ماه در معرض دید تمام عابرین خواهد بود. حال تصور کنید که فردی هر روز از منطقه مورد نظر شما عبور کرده و به صورت خواسته یا ناخواسته متوجه تبلیغات شما می‌شود.

واضح است که حتی پس از چند هفته تبلیغات شما بر روی ذهن مخاطب تاثیرات مثبتی می‌گذارد. به همین دلیل کسب و کارهای بسیاری حتی بدون ذکر مزایای استفاده از محصولاتشان، در مناطق شلوغ و پرتردد شهر تابلوهای تبلیغاتی نصب می‌کنند.

تبلیغات محیطی بی آزار هستند

از دیگر مزایای استفاده از برخی تبلیغات محیطی نظیر تابلوهای تبلیغاتی، بی آزار بودن و عدم ایجاد مزاحمت برای مخاطبان است. این در حالی است که تبلیغات اینترنتی و پاپ آپ و یا حتی تبلیغات تلویزیونی می‌توانند تا حدودی باعث ناراحتی و آزار کاربران و مخاطبان شوند. اما تابلوهای تبلیغاتی بدون ایجاد هیچ مزاحمتی توجه بسیاری از عابرین را به خود جلب خواهند کرد.

افزایش آگاهی مردم به هنگام ورود محصولی تازه

حتما تا کنون تابلوهای تبلیغاتی بسیاری را مشاهده کرده‌اید که نوید ورود محصول یا خدمتی تازه را به بازار می‌دهند. چنین تابلوهایی حس کنجکاوی را در مخاطبان برانگیخته و موجب افزایش علاقه آن‌ها به پیگیری فعالیت‌های کسب و کار مذکور می‌شوند. شما نیز می‌توانید با طراحی تابلو تبلیغاتی موجب افزایش علاقه مخاطبان و برانگیختن حس کنجکاوی آن‌ها شوید.

این مورد را نیز در نظر داشته باشید که تابلو شما به مدت طولانی توسط تمام عابرین قابل مشاهده خواهد بود. بدین وسیله می‌توانید مطمئن شوید که درصد بسیاری از ساکنین شهر از ورود محصول جدید شما به بازار باخبر خواهند شد.

طراحی بنر شهری

انواع تابلوهای تبلیغاتی را بشناسید

با توجه به اینکه طراحی تابلو تبلیغاتی و استفاده از آن‌ها بخش عظیمی از استراتژی‌های بازاریابی کسب و کارهای بزرگ را تشکیل می‌دهد، بهتر است درباره انواع تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی نیز صحبت کنیم. هزینه سفارش بیلبوردهای تبلیغاتی می‌تواند با توجه به مکان نصب تابلو و همچنین نوع آن متفاوت باشد. برخی از انواع تابلوهای تبلیغاتی که شاید شما نیز در شهر خود آن‌ها را مشاهده کرده باشید عبارت است از:

تابلوهای چرخشی

تابلوهای تبلیغاتی چرخشی از جمله جذاب‌ترین و تاثیرگذار‌ترین بیلبوردهای تبلیغاتی هستند. این بیلبوردها از چند وجه تشکیل شده‌اند که با سرعتی مشخص در حال چرخش هستند. استفاده از تابلوهای چرخشی می‌تواند بهترین گزینه برای شرکت‌هایی با محصولا‌ت گوناگون باشد. کسب و کارها می‌توانند هر یک از محصولات یا خدمات خود را بر روی یکی از وجه‌های این تابلوها نصب کنند.

این تابلوها به دلیل وجود حرکت چرخشی توجه بسیاری از عابرین را به خود جلب خواهند کرد. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که امکان بروز مشکل و خرابی در تابلوهای چرخشی زیاد است. به همین دلیل بهتر است به هنگام عقد قرارداد نهایت توجه را به این نکته داشته باشید.

تابلوهای پل عابر پیاده

از جمله رایج‌ترین انواع تابلوهای تبلیغاتی، تابلوهای پل عابر پیاده هستند. حتما تاکنون به هنگام گذر از خیابان‌های بزرگ تابلوهایی را بر روی پل عابر پیاده مشاهده کرده‌اید. این تابلوها با اندازه و ارتفاع مناسب در معرض دید همگان قرار دارند. شرکت‌های بسیاری برای تبلیغات خود از تابلوهای پل عابر پیاده استفاده می‌کنند.

تابلوهای استرابورد

از دیگر انواع تابلوهای تبلیغاتی، تابلوهای استرابورد هستند. استرابوردها به دلیل ابعاد کوچک‌تر نسبت به بیلبوردهای بزرگ قیمت مناسب‌تری دارند. معمولا از استرابوردها در حاشیه خیابان‌ها و جاده‌های درون شهری استفاده می‌شود. علاوه بر این قابلیت تعویض بنر نصب شده بر روی استرابوردها به میزان قابل توجهی راحت‌تر است. طراحی تابلو استرابورد برای شرکت‌هایی که نیازمند ارائه توضیحات مختصر درباره محصولات خود هستند بهترین گزینه است.

تابلوهای ایستگاه‌های حمل و نقل

یکی دیگر از رایج‌ترین انواع تابلوهای تبلیغاتی، تابلوهای نصب شده در ایستگاه‌های حمل و نقل مانند اتوبوس، مترو، راه آهن، و فرودگاه هستند. حتما تاکنون تابلوهای تبلیغاتی بسیاری را در این ایستگاه‌ها مشاهده کرده‌اید. استفاده از تابلوهای تبلیغاتی در این مکان‌ها به دلیل تردد افراد گوناگون مزایای بسیاری به همراه دارد.

علاوه بر این تبلیغات در ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و مترو، به دلیل تکرارپذیری برای مسافرانی که روزانه از این وسایل حمل و نقل استفاده می‌کنند، یک امتیاز ویژه به شمار خواهد آمد. علاوه بر این هزینه استفاده از این تابلوها نیز نسبت به بیلبوردهای بزرگ در سطح شهر کم‌تر خواهد بود.

تابلوهای لایت باکس

آخرین دسته از انواع تابلوهای تبلیغاتی که در این بخش به بررسی آن می‌پردازیم لایت باکس‌ها هستند. لایت باکس به تابلوهایی گفته می‌شود که مانند یک جعبه بوده و نورپردازی آن از داخل و از پشت تصویر انجام می‌شود. لایت باکس‌ها در متریال‌ها و ضخامت‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند.

طراحی تابلو تبلیغاتی برای استفاده در لایت باکس‌ها در سرتاسر جهان طرفدارهای بسیاری دارد. تابلوهای لایت باکس نیز نسبت به دیگر تبلیغات بیلبوردی هزینه کم‌تری در پی خواهند داشت. علاوه بر این،  تابلوهای تبلیغاتی لایت باکس خود انواع گوناگونی دارند که در صورت نیاز می‌توانید سفارش استفاده از هر یک از آن‌ها را بدهید.

طراحی تابلو تبلیغاتی و بنر شهری

در طراحی تابلو تبلیغاتی از این اشتباهات دوری کنید

حال که درباره اهمیت تابلوهای تبلیغاتی و بیلبوردها و همچنین انواع تابلوهای تبلیغاتی صحبت کردیم، بهتر است به مهم‌ترین نکات طراحی این تابلو‌ها نیز اشاره‌ای داشته باشیم. به طور کلی طراحی‌ تابلو تبلیغاتی کار مشکلی نخواهد بود. اما برخی از شرکت‌ها گاهی مرتکب اشتباهاتی می‌شوند که موجب کاهش بازده بیلبوردهای تبلیغاتی آن‌ها می‌شود. در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی باید به انواع تکنیک‌های بازاریابی و روانشناسی برای جلب توجه مخاطبان و عابران توجه داشت.

بی‌توجهی به هر یک از این نکات می‌تواند خاطرات ناخوشایندی را از سفارش تابلوهای تبلیغاتی برای شما برجای گذارد. به همین دلیل در این بخش قصد داریم به معرفی برخی از اشتباهات اساسی که توسط طراحان تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی صورت می‌پذیرد اشاره کنیم. اگر سعی کنید از این اشتباهات دوری کنید، در انتها می‌توانید یک تابلو تبلیغاتی بی‌نقص داشته باشید. برخی از این اشتباهات عبارت‌اند از:

استفاده از تصاویر نامناسب

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند بر روی مخاطبان شما تاثیر منفی گذارد، استفاده از تصاویر نامناسب یا نامرتبط است. سعی کنید برای طراحی تابلو تبلیغاتی خود از تصاویر جذاب و خلاقانه و البته مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید. علاوه بر این، استفاده از تصاویر بیش از حد می‌تواند فضای تابلو شما را شلوغ و کسل‌کننده کند.

انتخاب فونت نامناسب

سعی کنید در انتخاب فونت برای تابلو تبلیغاتی خود دقت زیادی به خرج دهید. بهترین فونت برای درج عنوان‌های تبلیغاتی فونتی است که بتواند به راحتی خوانده شده و فضای کسب و کار شما را به مخاطب الهام کند. به طور مثال اگر استایل کسب و کار شما جدی و رسمی است، سعی کنید از فونت‌های رسمی‌تری استفاده کنید. در غیر این صورت می‌توانید از فونت‌های فانتزی استفاده کرده و حس و حال شاد کسب و کار خود را به مخاطب نیز منتقل کنید.

استفاده از عنوان نامناسب

از دیگر اشتباهاتی که برخی از طراحان مرتکب آن می‌شوند، انتخاب عنوان نامناسب برای درج در تابلوهای تبلیغاتی است. در طراحی تابلو تبلیغاتی و بیلبورد تبلیغاتی مهم‌ترین اصل جذب مخاطب و برانگیختن حس کنجکاوی در وی است. این کار نیز می‌تواند به راحتی و با انتخاب عنوانی مناسب انجام شود. از برگزیدن عنوان‌های کسل‌کننده و کلیشه‌ای دوری کرده و سعی کنید حس رقابت و کنجکاوی را در بینندگان تقویت کنید.

شلوغ کردن طراحی

برخی از طراحان تصور می‌کنند که با استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های بسیار و در هم پیچیده می‌توانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند. در حالی که نکته‌ای که باید بدان توجه کنید این است که زیبایی و جذابیت همواره در سادگی نهفته است. بنابراین سعی کنید در عین ساده نگه داشتن تابلو به جذابیت آن بیفزایید. طراحی تابلو تبلیغاتی شلوغ موجب سردرگمی و ایجاد مزاحمت برای مخاطبان خواهد شد.

استفاده از رنگ‌های نامناسب

یکی از پایه‌ای‌ترین نکات برای طراحی هر المان تبلیغاتی توجه به رنگ‌های قابل استفاده است. انتخاب رنگ‌های نامناسب می‌تواند از رسیدن شما به اهدافتان در جذب مخاطبان جلوگیری کند. سعی کنید از رنگ‌هایی استفاده کنید که در عین جذابیت و شادابی، حس و حال کسب و کار شما را نیز به مخاطبان انتقال دهد. در این مسیر می‌توانید از علم روانشناسی رنگ‌ها نیز بهره ببرید.

عدم توجه به نورپردازی

از دیگر اشتباهاتی که می‌تواند موجب ناخوانایی تابلو یا کاهش جذابیت آن شود، نورپردازی نامناسب است. اگر قصد دارید برای تبلیغات خود از بیلبوردهای بزرگ استفاده کنید، باید میزان نور و زاویه آن را برای طراحی خود در نظر داشته باشید. در غیر اینصورت ممکن است مشاهده محتوای تابلو برای مخاطبان در شب مشکل شود.

ومقعیت مناسب برای بنر شهری

توجه نکردن به استایل کسب و کار

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم تابلو تبلیغاتی شما باید حس و حال و استایل کسب و کار شما را به مخاطبان منتقل کند. توجه نکردن به این مسئله می‌تواند در برداشت مخاطبان از تبلیغات شما بسیار موثر باشد. سعی کنید در انتخاب تمام المان‌های گرافیکی، استایل کسب و کار خود را نیز در نظر داشته باشید.

انتخاب جایگاه نامناسب برای نصب تابلو

یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نکاتی که برخی از کسب و کارها پس از طراحی تابلو تبلیغاتی به آن بی‌توجهی می‌کنند، انتخاب مکان مناسب برای نصب تابلو است. انتخاب یک جایگاه تبلیغاتی مناسب در واقع می‌تواند سرمایه بازگشتی به شرکت شما را تعیین کند. سعی کنید مکانی را انتخاب کنید که پرتردد باشد. نصب تابلو و بیلبوردهای تبلیغاتی در مکان‌های توقف مانند چراغ قرمز نیز گزینه مناسبی خواهد بود.

عواملی که در طراحی بنر شهری اهمیت ویژه‌ای دارند

بخش اصلی یک تبلیغ طراحی آن است. به جرات می‌توان گفت که اگر یک تبلیغ طراحی درستی نداشته باشد بازدهی خوبی را برای مجموعه به دنبال نخواهد داشت؛ به همین علت زمانی که یک کسب و کار تصمیم می‌گیرد تا از یک شیوه تبلیغاتی برای محصول یا خدمت خود استفاده کند باید به دنبال افراد متخصص و حرفه‌ای باشد تا بتواند طراحی تبلیغ خود را به‌درستی انجام دهد؛ حال این شخص می‌تواند خود فرد باشد یا افراد دیگر. عواملی در طراحی بنر شهری وجود دارد که رعایت کردن آن می‌تواند بازدهی مطلوب‌تری به همراه داشته باشد. این عوامل عبارت هستند از:

بهترین تصویر را انتخاب کنید

مردم توجه کردن به تصاویر را دوست دارند. زمانی که شما می‌خواهید یک تصویر را برای بنر تبلیغاتی خود انتخاب کنید باید سعی کنید که تصویر شما مرتبط با محصولات، خدمات یا برند مجموعه شما باشد. همچنین باید از بهترین کیفیت برای تصویر خود استفاده کنید. همان‌طور که می‌دانید هر اندازه کیفیت یک تصویر بهتر باشد توجه مخاطب به آن بیشتر خواهد شد. تصاویر معمولا هنگام چاپ اندکی از کیفیت خود را از دست می‌دهند.

به همین علت اگر تصویر با بهترین کیفیت انتخاب شود و در طی چاپ اندکی از کیفیت آن کم شود تصویر چاپ شده کیفیت قابل قبولی خواهد داشت. تصویر شما باید باعث ایجاد انگیزه در مخاطب شود و مخاطب را وادار کند تا از طریق راه‌های ارتباطی مجموعه مانند: شماره تماس، آدرس اینستاگرام، تلگرام یا وب سایت با مجموعه شما در ارتباط باشند تا در صورت لزوم بتوانند نیاز خود را از طریق مجموعه شما تامین کنند.

بهترین کیفیت را در طراحی بنر شهری انتخاب کنید

منظور ما از کیفیت خوب در طراحی علاوه بر کیفیت چاپ، کیفیت نکاتی است که در طراحی باید رعایت شود. به عبارت دیگر استفاده کردن از عناوین، تصاویر، المان، متن یا یک سری از علامت‌های به خصوص می‌تواند توجه مخاطب را نسبت به بنر تبلیغاتی شما بیشتر کند و کاری کند که بنر شما در ذهن مخاطب بیشتر ماندگار شود. طراحی بنر شهری باید به گونه‌ای انجام شود که مخاطب را ترغیب کند تا بتواند با مجموعه شما تماس بگیرد.

ترغیب مشتری برای تماس با مجموعه از طریق طراحی بنر شهری خوب

مخاطبان خیلی باهوش‌تر از آن هستند که وقتی یک تبلیغ را می‌بینند و متن آن را می‌خوانند سریعا با مجموعه تماس بگیرند؛ برای این کار نیاز به تلاش بیشتری است. شاید در اولین برخورد مشتری با تبلیغ، اگر به محصول یا خدمت یک مجموعه نیاز نداشته باشد به تبلیغ آن نیز بی‌توجه باشد.

اما استفاده کردن از ابزارهایی مانند هدایای تبلیغاتی، کد تخفیف، قرعه کشی و جوایز می‌تواند افراد را ترغیب کند تا حتی اگر در آن لحظه به آن محصول یا خدمت نیاز ندارند اما ترغیب شوند که به وب سایت یا شبکه اجتماعی مجموعه سر بزنند‌. شاید این امر بتواند آن‌ها را برای خرید بیشتر ترغیب کند. به همین علت برای برقراری این ارتباط و تماس، باید از ویژگی‌ها یا شرایط منحصر به فرد مجموعه استفاده شود تا انگیزه کافی در مشتری ایجاد شود.

طراحی بنر شهری

انتخاب بهترین متن در تبلیغ بنر

بدون شک یکی از اجزای اصلی تبلیغ متن تبلیغ است. برای طراحی بنر شهری متن تبلیغاتی باید به گونه‌ای انتخاب شود که به صورت کوتاه و مختصر پیام خود را به مشتری و مخاطب منتقل کرده و بتوانند در کوتاه‌ترین زمان بیشترین اطلاعات را به او دهد. متن تبلیغاتی باید به گونه‌ای نوشته شود که هدف تجارت و کسب و کار شما را سریعا به خواننده انتقال دهد.

یکی از عواملی که باعث می‌شود شما نسبت به دیگر رقیب‌هایتان متمایز شوید استفاده کردن از لوگو در طراحی بنر شهری است. زمانی که شما از لوگوی خود در تبلیغ استفاده می‌کنید در حقیقت برند مجموعه خود را به مشتری نشان داده‌اید. البته لازم به ذکر است منظور ما از کوتاه بودن تبلیغ این نیست که آنقدر تبلیغات کوتاه باشد که مخاطب بدتر گیج شود بلکه منظور از کوتاه بودن یعنی یک پیام کامل را به صورت مختصر به مخاطب منتقل کردن.

انتخاب رنگ در طراحی بنر شهری

رنگ در احساسات و درک بیننده تاثیر زیادی دارد به همین علت باید از یک ترکیب رنگی مناسب در طراحی تبلیغ استفاده شود. این رنگ‌ها باید برای پس زمینه و متن‌ها در نظر گرفته شوند. انتخاب رنگ باید به گونه‌ای باشد که مخاطب به‌راحتی بتواند متن را بخواند؛ به‌عنوان مثال اگر شما در طراحی بنر شهری پس زمینه خود را سفید و متن خود را قرمز انتخاب کنید یا پس زمینه خود را زرد و رنگ متن خود را سفید انتخاب کنید می‌توانید بر مخاطب بیشتر تاثیر بگذارید و توجه او را به سمت خود جلب کنید. تضاد رنگی در تبلیغ می‌تواند هر بیننده‌ای را مجذوب کند.

اهمیت زاویه قرار گرفتن بنر تبلیغاتی

زاویه قرار گرفتن بنر تبلیغاتی اهمیت ویژه‌ای دارد. شما باید بدانید که قرار است پنل تبلیغاتی شما کجا نصب شود و در چه فاصله‌ای از مردم قرار می‌گیرد. مدت‌ها قبل زمانی که روزنامه‌ها و مجلات رواج زیادی داشتند افراد برای صفحه اول روزنامه و مجله با یکدیگر در حال جدل بودند تا بتوانند تبلیغ خود را در اولین صفحه منتشر کنند. البته این دغدغه همچنان باقی است اما اندکی از تب و تاب آن کم شده است و همین عامل می‌تواند برای بنر‌های شهری نیز حائز اهمیت باشد.

مشخص کردن موقعیت جغرافیایی در طراحی بنر شهری

بعد از اینکه بنر تبلیغاتی خود را طراحی کردید باید یک موقعیت جغرافیایی مناسب برای آن انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر شما بالای سر در مجموعه خود بنر تبلیغاتی خود را نصب کنید مخاطب به آن توجه نخواهد کرد؛ زیرا داشتن یک مجموعه ارزشمند است اما نصب یک بنر بالای آن ارزشمندی و مزیت به حساب نمی‌آید یا در بعضی از نقاط شهر تعداد زیادی بنر در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

تجربه نشان داده است که وقتی تعداد زیادی بنر در کنار یک‌دیگر قرار می‌گیرند مخاطب توجه زیادی به آن‌ها نمی‌کند‌. بهتر است یک محیط نه خیلی شلوغ و نه بیش از اندازه خلوت را برای نصب بنر تبلیغاتی خود انتخاب کنید؛ زیرا اگر محیط بیش از اندازه شلوغ باشد افراد به جمعیت و محیط دور و بر توجه بیشتری می‌کنند تا بنر شما و اگر بیش از اندازه خلوت باشد به علت عدم تردد افراد در آنجا بنر بازدهی خوبی نخواهد داشت.

طراحی بنر تبلیغاتی و بنر شهری

دادن اطلاعات درست به مخاطب در طراحی بنر شهری

شما به‌عنوان شخص طراح باید تلاش کنید تا با تبلیغ “هویت درست مجموعه” را به مخاطب نشان دهید. زمانی هویت مجموعه به‌درستی به مخاطب نشان داده می‌شود که اطلاعات درستی در متن تبلیغ گنجانده شود؛ به‌عنوان مثال فارسی زبانان مطالب را از راست به چپ می‌خوانند.

شما هنگام طراحی باید تلاش کنید تا اطلاعات مهم را از سمت راست نوشته و به مخاطب نشان دهید. کلمات و واژه‌ها اهمیت زیادی دارند و اگر به‌درستی از کلمات استفاده نشود امکان دارد مخاطب دچار اشتباه و گمراهی شود. هنگامی‌که شما می‌خواهید یک متن تبلیغاتی بنویسید باید خیلی شفاف، ساده و روان پیام خود را به مخاطب برسانید.

اگر متن تبلیغاتی بیش از اندازه طولانی باشد علاوه‌بر اینکه مخاطب را خسته می‌کند باعث می‌شود مخاطب از خواندن ادامه متن تبلیغاتی خسته و دل‌زده شود.

بنر‌های شهری باید ارزش مشاهده کردن داشته باشند‌. باتوجه به اینکه بنرها سایز نسبتا بزرگی دارند مخاطبان بیشتری آن را نگاه خواهند کرد؛ به همین علت همان اندازه که به علت بزرگ بودن، مخاطب بیشتری را جذب می‌کنند باید به بازاریابی آن نیز دقت بیشتری شود.

یک تصور اشتباه این است که گاهی افراد فکر می‌کنند به علت بزرگ بودن فضای بنر باید حجم زیادی از اطلاعات را در آن بگنجانند در صورتی که این یک تصور اشتباه است. وقتی از فاصله دورتر به بنر نگاه می‌شود شبیه یک تابلو تبلیغاتی کوچک به نظر می‌رسد؛ به همین علت نباید در طراحی بنر شهری با حجم زیادی از اطلاعات خواندن آن را برای مخاطب سخت‌تر کرد و مخاطب را گیج کرد.

هویت و برند مجموعه خود را به‌درستی به مخاطب نشان دهید

گاهی اوقات افراد به دلیل عدم تجربه یا دقت کافی هنگام تبلیغ کردن، مجموعه خود را اشتباه به مخاطب معرفی می‌کنند. هویت یک مجموعه ترکیبی از رنگ سازمانی، لوگو، تصویر، المان‌ها و عناصر مرتبط با مجموعه است.

هنگام تبلیغ کردن باید دقت کنید که تمام عواملی که نشان دهنده هویت و برند یک مجموعه است به‌درستی رعایت شود و هر اندازه خلاقیت در طراحی بیشتر باشد بازدهی بیشتری به همراه خواهد داشت. توجه مخاطب به عناصر بصری خیلی بیشتر است. اگر شما در تبلیغ خود از تصاویر بی‌کیفیت استفاده کنید در نگاه اول مخاطب را نسبت به تبلیغ خود بی‌انگیزه و بی‌توجه خواهید کرد.

تابلو تبلیغاتی

مزایای طراحی یک بنر تبلیغاتی خوب برای کسب و کار

بنر‌ها گاهی در ابعاد بزرگ‌تر در سطح شهر قرار می‌گیرند و گاهی در ابعاد کوچک‌تر در بازارها و پاساژها آن‌ها را می‌بینیم. بنر‌های شهری از لحاظ زمان بندی برنامه متفاوتی دارند. گاهی اوقات به دلیل مناسبت‌ها و رخدادهایی که در یک کسب و کار خواهد افتاد طراحی می‌شوند و در معرض دید افراد قرار می‌گیرند.

گاهی اوقات قبل از اعیاد و جشن‌ها یا قبل از مراسم‌های مذهبی نیز در سطح شهر دیده می‌شوند و ابزار موثری برای بازاریابی و تبلیغات یک کسب و کار به شمار می‌آیند. معمولا مدت زمانی که برای بنر شهری در نظر گرفته می‌شود ۱۵ روز تا یک ماه است. طراحی بنر شهری برای کسب و کارها دارای مزایای زیر است:

برقراری ارتباط با مخاطبان از طریق بنرهای چاپی

همه کسب و کارها می‌خواهند از طریق تبلیغ با مردم ارتباط برقرار کنند و به عبارت دیگر این مسئله یکی از اهداف اصلی آن‌ها به شمار می‌آید. طراحی بنر شهری و چاپ آن این فرصت را به کسب و کارها را می‌دهد تا بتوانند یک ارتباط موثر با مردم بگیرند.

یک کسب و کار باید تلاش کند تا بتواند از طریق یک طراحی درست و خلاقانه از لحاظ تصویر، متن و عناصر دیگر ماندگاری خود را در ذهن مخاطب بیشتر کنند تا به فروش، سودآوری و برندینگ که مدنظر دارند دست یابند. یکی از نام‌هایی که به بنرهای شهری داده‌اند “بازاریاب‌های بدون سر و صدا” است که امروزه به یکی از روش‌های تبلیغاتی پربازدید، پرمخاطب و پر سر و صدا تبدیل شده است.

طراحی بنر شهری راهی برای معرفی و فروش محصول

کسب و کارها در هر صنفی که فعالیت می‌کنند در تلاش هستند تا ویژگی‌های جدیدی را به محصولات یا خدمات خود اضافه کنند تا بتوانند مشتری بیشتری پیدا کنند. به همین علت آن‌ها در تلاش هستند تا بتوانند از طریق روش‌های مختلف محصولات یا خدمات جدید خود را به مشتریان معرفی کنند و یکی از این راه‌ها کمک گرفتن از بنرهای شهری است.

بنرهای شهری در قالب متن و تصویر به صورت چاپی معرف محصولات یا خدمات یک مجموعه هستند. وقتی یک مجموعه از طریق بنر‌ها مجموعه خود را به مشتریان معرفی کند در طولانی مدت باعث می‌شود که نام آن در ذهن مخاطب ماندگار شود و این ماندگاری در نهایت مخاطب را وادار می‌کند تا از محصولات و خدمات مجموعه استفاده کند.

به طور خلاصه

همان‌طور که در کلاس یار خواندید، یکی از رایج‌ترین و تاثیرگذارترین ابزار تبلیغاتی، تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی هستند. با طراحی تابلو تبلیغاتی می‌توانید حضور خود را به صورت مکرر به مخاطبان خود یادآوری کند. تابلوهای تبلیغاتی را می‌توان به انواع گوناگونی از جمله استرابورد، لایت باکس و تابلوهای پل عابر پیاده تقسیم کرد.

سعی کنید در طراحی و دیزاین تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی به نکاتی مانند انتخاب رنگ و فونت مناسب، نورپردازی مناسب، ساده نگه داشتن طراحی و همچنین استایل کسب و کار خود توجه کنید.

لطفا ستاره بده (سمت چپ بیشترین امتیاز)

https://ift.tt/RP3ZaX0

https://classyar.com
کلاس یار

Comments

Popular posts from this blog

آموزش تایپوگرافی و کالیگرافی در فتوشاپ (برای مبتدیان)

https://classyar.com/%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/ارز دیجیتال چیست؟ شناخت کامل ارزهای دیجیتال

https://classyar.com/%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d8%a2%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c/هزینه کلاس زبان آلمانی با چه معیار هایی تعیین می شود؟