آموزش طراحی اینفوگرافی در سطح حرفه ای+معرفی 9 اینفوگرافیک کاربردی

يكي از انواع فرمت‌هاي تولید محتوا كه در سال‌هاي اخير محبوبيت بسياري پیدا کرده است اینفوگرافیک‌ها هستند.  آموزش طراحی اینفوگرافی و استفاده از آن مزایای بسیاری به دنبال خواهد داشت. بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای نشان دادن قابلیت‌ها و ویژگی‌های محصولات خود از اینفوگرافی‌ها استفاده می‌کنند. استفاده از این فرمت محتوایی مزایای بسیاری به همراه خواهد داشت. همچنین، انواع بسیار گوناگونی از اینفوگرافیک‌ها وجود دارد که در شرایط گوناگون می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره مزایای استفاده از اینفوگرافیک و انواع آن با کلاس یار همراه شوید.

مزایای اینفوگرافیک

اینفوگرافی به چه معناست؟

اینفوگرافیک (infographic) ترکیبی از دو واژه information به معنای اطلاعات و graphic به معنای تصویر است. با توجه به اجزای تشکیل دهنده عبارت اینفوگرافی، می‌توان فهمید که با استفاده از اینفوگرافیک‌ها در واقع می‌توان اطلاعات را به صورت بصری و گرافیکی به نمایش گذاشت. همانطور که می‌دانید درک اطلاعات گوناگون با استفاده از تصاویر و گرافیک‌ها بسیار سریع‌تر و راحت‌تر است. به همین دلیل استفاده از اینفوگرافیک برای انتقال اطلاعات گوناگون ایده‌ای عالی خواهد بود. اینفوگرافیک‌ها به دلیل استفاده کم‌تر از متون و کلمات برای نمایش اطلاعات، توضیح موضوعات مختلف، ساده‌سازی مفاهیم و همچنین نمایش روابط میان موضوعات گوناگون از قدرت بالایی برخوردارند. در اینفوگرافیک‌ها می‌توان از عناصر بصری گوناگون مانند تصاویر، نمودارها، دیاگرام‌ها، و نقشه‌ها بهره برد. با استفاده از اینفوگرافیک‌ها می‌توان اطلاعات مد نظر را با صرف زمان بسیار کم‌تری دریافت کرد. در ادامه به بررسی بیش‌تر اینفوگرافیک‌ها، مزایای طراحی اینفوگرافی و همچنین انواع آن خواهیم پرداخت.

انواع اینفوگرافیک‌ها

اینفوگرافی‌ها انواع بسیار گوناگونی دارند. اینفوگرافی‌ها را می‌توان بر اساس هدف، عناصر بصری استفاده شده در آن‌ها، و همچنین نحوه گردش اطلاعات به دسته‌های مختلقی تقسیم کرد. اما بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که اینفوگرافیک‌ها همواره تنها در یک دسته قرار نمی‌گیرند. بلکه یک اینفوگرافی‌ می‌تواند هم زمان عضوی از چندین دسته گوناگون باشد. نکته‌ای کلیدی که در طراحی اینفوگرافی‌ها باید در نظر داشته باشید، دوری از ابهام است. کاربران باید بتوانند اطلاعات را به صورت کاملاً دقیق و سریع از اینفوگرافیک شما استخراج کنند. برخی از معروف‌ترین و کاربردی‌ترین انواع اینفوگرافیک عبارت است از:

اینفوگرافیک اطلاعاتی چیست

اینفوگرافیک اطلاعاتی

اینفوگرافیک‌های اطلاعاتی در مقایسه با دیگر اینفوگرافیک‌ها از میزان بسیار بیش‌تری از متون و کلمات استفاده می‌کنند. گرافیک بصری در اینگونه از اینفوگرافی‌ها ممکن است با استفاده از رنگ‌ها، آیکون‌ها، و دیگر عناصر بصری بهبود پیدا کنند. اما به طور کلی تمرکز بر روی متون خواهد بود.

اینفوگرافیک زمانی

اینفوگرافی‌های زمانی وقایع و حقایق گوناگون را به ترتیب زمانی ترسیم می‌کنند. از این نوع از اینفوگرافیک‌ها می‌توان برای نمایش اطلاعات مربوط به پیشرفت یک محصول، اتفاقات تاریخی، و یا حتی تکامل یک ایده استفاده کرد. در طراحی اینفوگرافی‌های زمانی از آیکون‌ها، تصاویر، و دیگر عناصر گرافیکی برای بیان موضوعات استفاده می‌شود. قالب جداول زمانی در این نوع از اینفوگرافیک‌ها ممکن است عمودی یا افقی و یا به اشکال پیچیده دیگر باشد. البته جداول زمانی عمودی برای انتقال سريع اطلاعات گزینه مناسب‌تري خواهند بود. جداول افقي بيش‌تر در محيط‌هايي كه محدوديت فضا ندارند،‌ مانند ارائه‌ها و سخنراني‌ها،‌ و همچنين پوسترها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اینفوگرافیک با نمودارهای اطلاعاتی

این نوع از اینفوگرافیک‌ها برای کمک به تجسم اطلاعات توسط مخاطب از نمودارهای اطلاعاتی استفاده می‌کنند. می‌توان برای طراحی اینفوگرافی‌هایی با نمودارهای اطلاعاتی از رنگ، آیکون، یا اشکال گوناگون برای تاکید بر مطلبی خاص بهره برد. استفاده از نمودارهای اطلاعاتی و چارت‌ها روشی عالی برای مقایسه میان موضوعات مختلف هستند. به طور مثال می‌توان به تعداد دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف جهان، کاربران یا فالوورهای  شبکه‌های اجتماعی گوناگون، و یا محبوبیت تیم‌های ورزشی یا شهرهای گوناگون برای زندگی اشاره داشت.

اینفوگرافیک با نمودارهای پای

اینفوگرافیک‌هایی که از نمودارهای پای استفاده می‌کنند را در واقع می‌توان زیر مجموعه‌ای از اینفوگرافیک‌ها با نمودارهای اطلاعاتی در نظر گرفت. دلیل اختصاص دسته‌ای مجزا به اینگونه از اینفوگرافیک‌ها، استفاده وسیع از آن‌ها است. نمودارهای پای برای نمایش میزان تاثیر اجزای گوناگون یک عنصر، و یا مقایسه یک مقدار با مقادیر دیگر کاربرد بسیاری دارند.

اینفوگرافیک‌ “چگونگی”

حتماً تا کنون اینفوگرافی‌هایی را مشاهده کرده‌اید که در آن‌ها می‌توان مراحل گوناگون برای انجام یک کار را مشاهده کرد. اینفوگرافیک‌های “چگونگی” برای نمایش مراحل گوناگونی که انجام آن‌ها برای رسیدن به نتیجه‌ای خاص نیاز است استفاده می‌شوند. به طور مثال می‌توان به مراحل تولید و یا استفاده از یک محصول، صدور گواهینامه‌های گوناگون، و یا نحوه درمان‌ها و رو‌ش‌هاي پزشکی گوناگون اشاره داشت.

اینفوگرافیک‌ فرایند

اینفوگرافی‌های فرایند یا پردازشی سیستمی مشابه اینفو‌گرافی‌های “چگونگی” دارند. تفاوت کلیدی میان این دو در این است که در اینفوگرافیک‌ فرایند معمولاً مراحل مختلف تصمیم‌گیری درباره یک مسئله و پردازش آن مورد بحث خواهد بود. در این اینفوگرافیک‌ها هر مرحله توسط فلش‌های جهت‌دار به مرحله بعدی متصل می‌شود. از شرایطی که می‌توان در آن از اینفوگرافیک‌های فرایند استفاده کرد می‌توان به برنامه‌نويسي نرم‌افزارها‌ و پروژه‌های مختلف اشاره داشت. البته نیاز است که پیش از آن، مقدمات آموزش برنامه نویسی را بدانید.

اینفوگرافیک مقايسه‌اي

اينفوگرافيك‌هاي مقايسه‌اي براي نمايش شباهت‌ها و تفاوت‌هاي گوناگون ميان دو محصول،‌ محل،‌ رويداد،‌ عمل، شخص، و… استفاده مي‌شوند. براي مثال مي‌توان براي مقايسه استراتژی‌های گوناگون، مفاهیم مشابه، و یا نرم‌افزارهاي استفاده شده در يك زمينه از اينفوگرافيك‌هاي مقايسه‌اي بهره برد. طراحي اينفوگرافي مقايسه‌اي براي نشان دادن مزايا و معايب موجود در هر مورد كاربرد بسياري خواهد داشت.

اينفوگرافيك عددي

اينفوگرافيك‌هاي عددي را مي‌توان با تاكيد بالاي آن‌ها بر اعداد شناسايي كرد. از جمله شرايطي كه مي‌توان براي نشان دادن آن از اينفوگرافيك‌هاي عددي بهره برد مي‌توان به جمعيت‌ شهرهاي گوناگون،‌ تعداد كشته شدگان در يك جنگ،‌ و يا ميزان به هدر رفتن مواد غذايي استفاده كرد.

اينفوگرافيك رزومه‌اي

آخرين دسته از انواع اينفوگرافيك،‌ اينفوگرافي‌های رزومه‌ای هستند. با استفاده از اینفوگرافیک‌های رزومه‌ای می‌توانید تجارب شغلی، مهارت‌های حرفه‌اي، و دیگر معیارهایی که باید در رزومه قرار داشته باشند را به صورتی جذاب در اختیار دیگران قرار دهید. طراحی اینفوگرافی رزومه‌ای راهی خلاقانه برای ارائه مهارت‌های شغلی و قابلیت‌های مورد نیاز به کارفرمایان است. علاوه بر اين،‌ بسياري از كارفرمايان خواستار رزومه‌هايي به صورت خلاصه و كوتاه هستند. به همين دليل استفاده از اينفوگرافيك‌ها مي‌توانيد شيوه‌اي عالي براي ارائه اينگونه از اطلاعات باشد.

انواع اینفوگرافیک کدام است؟

مزایای آموزش طراحی اینفوگرافی و استفاده از آن چیست؟

اینفوگرافی‌ها یکی از جذاب‌ترین انواع فرمت‌های اطلاعاتی هستند. بسياري از كسب و كارهاي بزرگ و كوچك براي توسعه كار خود و جذب كاربران بيش‌تر از اينفوگرافيك‌ها بهره مي‌برند. استفاده از اينفوگرافيك روشي عالي و حرفه‌اي براي افزايش بازديدها و همچنين فروش محصولات اس. برخی از مزایایی که موجب محبوبیت بالای این فرمت محتوایی می‌شود عبارت است از:

مغز انسان تصاویر را بهتر از متن پردازش می‌کند

حتماً می‌دانید که پردازش تصاویر و محتواهای گرافیکی برای انسان نسبت به دیگر فرمت‌های محتوایی آسان‌تر و بهتر است. در واقع گزارشات و تحقیقات نشان می‌ دهند که تحلیل تصاویر حدود 60 هزار بار سریع‌تر از متن‌ها انجام می‌شود. بسیاری از افراد به دلیل طولانی بودن مطالب اطلاعاتی تمایلی به مطالعه آن‌ها نشان نمی‌دهند. در حالي كه با استفاده از اينفوگرافيك‌ها مي‌توان به تمام مطالب و نكات مهم تنها در چند دقيقه دسترسي پيدا كرد.

اینفوگرافیک‌ها قابل انتشار هستند

یکی دیگر از مزایای طراحی اینفوگرافی و استفاده از آن، قابلیت انتشار آن در میان دیگر افراد است. حدود 80 درصد از کسب و کارها برای تبلیغات خود از عناصر تصویری و گرافیکی استفاده می‌کنند. همچنین، پست‌هایی که در آن‌ها از تصوير استفاده شده است،‌ 18 درصد بيش‌تر از پست‌های بدون تصویر بازدید خواهد داشت. با استفاده از اینفوگرافیک‌ها مي‌توانيد علاوه بر به اشتراك گذاشتن اطلاعات گوناگون،‌ بازديد از برند خود را نيز افزايش دهيد.

استفاده از اينفوگرافيك‌ها موجب افزایش فروش محصولات خواهد شد

همانطور که پیش‌تر گفتیم مغز انسان در درک و دریافت اطلاعات تصویری بسیار سریع‌تر و بهتر عمل می‌کند. علاوه بر این، میزان انتشار و به اشتراک گذاری اینفوگرافیک‌ها بسیار بالا خواهد بود. حال تصور کنید که نرم‌افزاری جدید و کاربردی را طراحی کرده‌اید. استفاده از اینفوگرافی برای معرفی نرم‌افزار و قابلیت‌های جدید آن یکی از بهترین روش‌های فروش آن خواهد بود. می‌توانید با طراحی اینفوگرافی قابلیت‌ها، مزایا، ویژگی‌ها، و برتری‌های نرم‌افزار خود را به شیوه بهتری به نمایش گذارید.

 

اینفوگرافیک‌ها حرفه‌ای بودن شما را نشان خواهند داد

طراحی اینفوگرافیک‌های جذاب و کاربردی که قابل انتشار نیز هستند، به طور قطع حرفه‌ای بودن شما و کسب و کارتان را به دیگران نشان خواهد داد. البته بهتر است در طراحی و انتشار اینفوگرافیک‌ها همواره استراتژی مناسبی نیز داشته باشید. با دقت و با توجه به شرایط کسب و کار خود، برنامه‌ریزی مناسبی برای ساخت اینفوگرافی‌هاي مرتبط و كاربردي در نظر داشته باشيد. با رعايت تمام نكات مربوط به جذابيت طراحي و همچنين انتشار اينفوگرافيك‌ها مي‌توانيد بالا بودن سطح كاري خود را به ديگران نشان داده و شاهد افزايش نرخ تعامل خود باشيد.

در يك كلام

همانطور كه در کلاس یار خواندید، یکی از انواع فرمت‌های محتوایی که در سال‌های کنونی محبوبیت بسیاری پیدا کرده است اینفوگرافیک‌ها هستند. اینفوگرافی به معنای ارائه اطلاعات گوناگون در قالب تصاویر و المان‌های گرافیکی است. با طراحی اينفوگرافي‌ها و انتشار آن‌ها می‌توانید تمام اطلاعات مورد نظر خود را به جذاب‌ترین شیوه با کاربران به اشتراک گذارید. از جمله انواع اینفوگرافی که می‌توانيد از آن‌ها استفاده كنيد مي‌توان به اينفوگرافي‌هاي اطلاعاتي،‌ نموداري،‌ زماني، رزومه‌اي،‌ عددي،‌ مقايسه‌اي و همچنين فرايندي اشاره داشت. با استفاده از اينفوگرافيك‌ها مي‌توانيد فروش محصولات خود را افزايش داده و حرفه‌اي بودن خود را به ديگران نشان دهيد.

لطفا ستاره بده (سمت چپ بیشترین امتیاز)

https://ift.tt/4Q5DU1Y

https://classyar.com
کلاس یار

Comments

Popular posts from this blog

آموزش تایپوگرافی و کالیگرافی در فتوشاپ (برای مبتدیان)

https://classyar.com/%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/ارز دیجیتال چیست؟ شناخت کامل ارزهای دیجیتال

https://classyar.com/%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d8%a2%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c/هزینه کلاس زبان آلمانی با چه معیار هایی تعیین می شود؟