آموزش روتوش عکس: نکات کلیدی+ معرفی 3 نرم افزار برتر ادیت عکس

در سال‌های اخیر تغییرات بسیار زیادی در هنر عکاسی و به طور خاص تر عکاسی تبلیغاتی به وجود آمده است که یکی از دلایل مهم آن تجهیزات پیشرفته‌ای است که در عکاسی استفاده می‌شود. گاهی ممکن است یک عکاس به تمام جزئیاتی که می‌تواند به زیباتر شدن عکس کمک کند توجه داشته باشد اما در انتها خروجی کار چندان بی‌نقص نشود. در صورت چنین اتفاقی می‌توان از نرم افزارهای بی‌شماری که برای روتوش عکس ساخته شده‌اند استفاده کرد. با دانستن چند تکنیک ساده می‌توانید عکس‌های خود را ویرایش کنید و تمام ایراداتی که در آن وجود دارد را به راحتی برطرف کنید. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم در مورد آموزش روتوش عکس ، به همراه نرم افزارهایی که می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند صحبت کنیم؛ پس با کلاس یار، برترین وبسایت آموزشی همراه شوید.

نکات روتوش عکس

نکات کلیدی روتوش عکس

برای این که نتیجه نهایی کار شما بدون نقص باشد باید به نکات کلیدی روتوش عکس توجه کنید. روتوش کردن عکس نیز مانند سایر کارهای هنری بایدها و نبایدهایی دارد که توجه نکردن به آن‌ها می‌تواند باعث مصنوعی شدن خروجی کار شما شود. برخی از نکاتی که باید برای روتوش عکس‌هایتان مدنظر داشته باشید عبارت‌اند از:

مات نکردن بیش از حد پوست صورت

جلوی یک آینه بروید و به پوست صورت خودتان نگاه کنید. حتی بر روی بهترین پوست‌ها نیز تعدادی جای جوش، کک و مک، خال‌های ریز و منافذ باز وجود دارد بنابراین اگر می‌خواهید نتیجه نهایی کار شما طبیعی باشد، نباید تمام این ایرادات را با مات کردن پوست صورت از بین ببرید زیرا زمانی که این کار را انجام می‌دهید بخش زیادی از جزییات عکس شما از بین خواهد رفت. شاید در نگاه اول زمانی که بر روی صفحه نمایشگر کامپیوترتان نتیجه کار را مشاهده کنید متوجه مصنوعی شدن پوست صورت نشوید اما در هنگام چاپ عکس با چهره‌ای مواجه می‌شوید که بخش زیاد از جزییاتش را از دست داده و بسیار غیرطبیعی به نظر می‌رسد.

اگر می‌خواهید تمام ایرادات پوست صورت فردی که از آن عکاسی کرده‌اید را از بین ببرید باید زمان زیادی را صرف روتوش عکس کنید تا در انتها تصویری طبیعی و زیبا داشته باشید. در انتها به شما توصیه می‌کنیم به دنبال از بین بردن تمام نقص‌های صورت مانند چین و چروک و غیره نباشید زیرا بخشی از زیبایی چهره هر فردی به دلیل وجود این ویژگی‌ها در چهره‌اش است و این تفاوت‌هاست که چهره هر فردی را از دیگری متمایز می‌کند.

روتوش عکس را در لایه‌های مختلفی انجام دهید.

روتوش لایه به لایه

زمانی که از نرم افزارهای روتوش عکس استفاده می‌کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که تمام اصلاحات را بر روی یک لایه انجام ندهید زیرا ممکن است در انتهای کار بخواهید برخی از موارد اصلاح شده را بازگردانید و یا تغییرات دیگری را بر روی آن اعمال کنید. اگر از چندین لایه مختلف برای روتوش عکس استفاده کنید می‌توانید بدون آسیب زدن به اصلاحات قبلی به عقب برگردید و هر آنچه را که می‌خواهید دوباره ویرایش کنید. همچنین ممکن است زمانی که کار نهایی را به مشتری تحویل می‌دهید او از شما تقاضای انجام برخی ویرایش‌های جدید را داشته باشد، در این صورت اگر تمام روتوش عکس بر روی یک لایه انجام شده باشد مجبور خواهید شد دوباره از اول تمام تغییرات را بر روی عکس اعمال کنید.

تنظیمات مانیتورتان را هر چند ماه یک‌بار بررسی کنید.

یکی دیگر از نکات کلیدی روتوش عکس توجه کردن به تنظیمات مانیتورتان است زیرا شما با توجه به آنچه که از طریق صفحه نمایشگر کامپیوترتان مشاهده می‌کنید، تصمیم می‌گیرید که چه بخش‌هایی را ویرایش کنید و به چه جزییاتی دست نزنید. اگر تنظیمات مانیتور شما دچار ایراد باشد احتمال این که خروجی کار در هنگام چاپ شدن با انتظارات شما متفاوت باشد بسیار زیاد است. هر چه قدر از مانیتورها بیشتر استفاده کنید، امکان این که تنظیمات آن دچار مشکل شده باشد و رنگ‌ها در آن تغییر پیدا کرده باشند بیشتر می‌شود؛ بنابراین با توجه به میزان استفاده شما از یک صفحه نمایشگر، امکان دارد رنگ‌های متفاوت‌تری را نسبت به زمانی که مانیتور خود را کالیبره کرده‌اید مشاهده کنید.

کالیبره کردن به معنای تنظیم کردن یا تغییر دادن سطوح رنگ‌های قابل نمایش در مانیتور، میزان روشنایی و کنتراست تصویر است. زمانی که مانیتور سیستمتان را به خوبی کالیبره کنید متوجه تغییراتی اساسی مانند خواناتر شدن متن‌ها و طبیعی‌تر شدن رنگ‌های استفاده شده در عکس‌ها می‌شوید. با مقداری جستجو در اینترنت می‌توانید روش‌های مختلف کالیبره کردن مانیتور با توجه به نوع سیستم عامل کامپیوترتان را پیدا کنید.

به ویژگی‌های فردی که قصد دارید از او عکاسی کنید احترام بگذارید.

یکی از نکات کلیدی روتوش عکس که شاید در ابتدا این طور به نظر برسد این است که شما به عنوان عکاس باید نظرات خودتان را بر روی سوژه اعمال کنید تا در انتها کار با کیفیتی را به مشتری تحویل بدهید در حالی که باید به ویژگی‌ها و سلیقه مشتری نیز احترام بگذارید. به شما توصیه می‌کنیم زمانی که قصد عکاسی از فردی را دارید، قبل از شروع عکاسی تمام مواردی را که می‌تواند به زیباتر شدن عکس‌هایش کمک کند را به او گوشزد کنید و در مورد مکان عکاسی، نوع ژست‌ها و غیره با او صحبت کنید؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که در انتها باید به نظرات مشتری احترام بگذارید.

همچنین زمانی که قصد روتوش کردن عکس‌ها را دارید بهتر است از انجام اصلاحاتی مانند تغییر سایز لباس پرهیز کنید. بهتر است بدانید که وظیفه شما به عنوان عکاس نشان دادن زیبایی‌های یک فرد است اما به نحوی که تغییرات انجام شده بر روی عکس با آن چیزی که در واقعیت وجود دارد تفاوت بسیار زیادی نداشته باشد زیرا شما قرار نیست عکاسی مد یا کار یک جراح پلاستیک را انجام بدهید.

عکس‌های یک مجموعه را شبیه به هم ویرایش کنید.

گاهی اوقات از شما خواسته می‌شود که در انجام پروژه عکاسی را بر عهده بگیرید. یکی از نکات کلیدی روتوش عکس که در انجام پروژه‌های عکاسی اهمیت زیادی دارد این است که تمام عکس‌های یک مجموعه را به صورت سازگار و مشابه ویرایش کنید. منظور از سازگاری و هماهنگی در روتوش عکس این است که روشنایی و کنتراست نور در تمام عکس‌ها مشابه هم باشد و اگر سوژه عکاسی در عکس‌های مختلف یکسان است، تغییرات اعمال شده روی آن در تمام عکس‌ها باید شبیه به هم باشد. به همین دلیل روتوش یک مجموعه عکس بسیار دشوارتر از روتوش عکس‌هایی است که به یکدیگر ربطی ندارند زیرا برای اعمال تغییرات بر روی هر کدام از عکس‌ها دقت زیادی به خرج دهید تا خروجی نهایی یکدست باشد.

اعمال همه تغییرات را برای مرحله ویرایش عکس نگذارید.

ادیت

یکی دیگر از نکات کلیدی روتوش عکس این است که اگر در هنگام عکاسی متوجه ایرادی در فضا یا سوژه می‌شوید بهتر است در صورت امکان آن را قبل از عکاسی برطرف کنید. روتوش بخشی از فرآیند عکاسی است که برای رفع مشکلات یا جذاب‌تر شدن عکس‌ها انجام می‌شود با این حال نباید همه تغییراتی که مدنظر دارید را برای مرحله روتوش عکس بگذارید به خصوص اگر این تغییرات را بتوانید قبل از شروع عکاسی برطرف کنید. همچنین برخی چیزها در مرحله روتوش عکس قابل تغییر نیستند پس نمی‌توانید در هر وضعیتی عکس بگیرید و فکر کنید که در مرحله روتوش می‌توانید آن‌ها را اصلاح کنید.

آموزش روتوش عکس به کمک بهترین نرم افزارهای روتوش

تا اینجا سعی کردیم شما را با برخی از نکات کلیدی روتوش عکس آشنا کنیم اما همان‌طور که می‌دانید برای انجام روتوش عکس و به کار بردن این نکات باید از نرم افزارهای خاصی استفاده کنید که قابلیت‌های مختلفی را در اختیار شما می‌گذارند. به همین دلیل در ادامه به معرفی تعدادی از پرطرفدارترین و کاربردی‌ترین نرم افزارهای روتوش عکس می‌پردازیم.

  • نرم افزار Luminar: زمانی که صحبت از نرم افزارهای روتوش عکس می‌شود اولین نرم افزاری که به ذهن افراد می‌آید فتوشاپ است. فتوشاپ یک برنامه ویرایش عکس بسیار قدرتمند است، اما کاربردهای بسیار زیاد دیگری نیز دارد، بنابراین نمی‌توان از آن به عنوان نرم افزاری که صرفاً برای روتوش چهره طراحی شده است نام برد. در حالی که نرم افزار Luminar یک نرم افزار بسیار حرفه‌ای برای روتوش تصویر پرتره است. این نرم افزار قابلیت‌های منحصر به فردی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. همچنین از فیلترها و افکت‌های بسیار جالبی نیز برخوردار است که می‌توانید از آن‌ها برای روتوش عکس‌هایتان استفاده کنید.
  • نرم افزار Photolemur: یکی از ویژگی‌های این نرم افزار دارا بودن محیط کاربری ساده و آسان است که این امکان را برای کاربرانش ایجاد می‌کند که بدون نیاز به داشتن مهارت خاصی در زمینه کار با نرم افزارهای ویرایش عکس بتوانند به راحتی از آن برای ادیت کردن عکس‌هایشان استفاده کنند. همچنین در طراحی این نرم افزار از هوش مصنوعی استفاده شده است به این معنی که نرم افزار می‌تواند بخش زیادی از کار ویرایش عکس را به صورت خودکار انجام دهد.
  • نرم افزار PortraitPro: امکان روتوش عکس‌ها با توجه به سن، جنسیت و چهره یکی از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از این نرم افزار است. نکته دیگری که باعث تمایز این نرم افزار با سایر نرم افزارهای روتوش عکس می‌شود، قابلیت اضافه کردن آن به عنوان یک افزونه در نرم افزار فتوشاپ یا لایت روم است.

سخن پایانی

در بخش‌های مختلف این مطلب نکات کلیدی روتوش عکس را بررسی کردیم و به معرفی برخی از نرم افزارهای مهم و نکات کلیدی روتوش عکس به خصوص عکس‌های پرتره پرداختیم. به کار بردن این نکات در هنگام روتوش عکس می‌تواند به ایجاد تصاویری زیبا و طبیعی کمک کند؛ همچنین بهتر است قبل از انتخاب بهترین نرم افزار برای روتوش عکس‌هایتان، دوره ی مناسبی را به منظور آموزش روتوش عکس مشاهده کنید تا بتوانید بهترین طراحی ها را انجام دهید.

لطفا ستاره بده (سمت چپ بیشترین امتیاز)

https://ift.tt/RxQroaM

https://classyar.com
کلاس یار

Comments

Popular posts from this blog

https://classyar.com/%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/ارز دیجیتال چیست؟ شناخت کامل ارزهای دیجیتال

https://classyar.com/%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d8%a2%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c/هزینه کلاس زبان آلمانی با چه معیار هایی تعیین می شود؟

آموزش تایپوگرافی و کالیگرافی در فتوشاپ (برای مبتدیان)