آموزش ابزارهای طراحی مجله: طراحی حرفه ای صفحه ای آرایی در 2022

در میان انتشارات و مطبوعات زمانی‌که مطبوعات و نوشته‌ای در ماه یک بار چاپ می‌شود نام آن را مجله می‌گذارند؛ به عبارت دیگر مجله‌ها مجموعه مطالبی هستند که در یک مدت زمان مشخص چاپ می‌شوند. ابزارهای کاربردی طراحی مجله در این زمینه، کار حرفه‌ای و تخصصی است که گاهی تنها مخاطب با دیدن جلد مجله ترغیب می‌شود تا آن مجله را بخرد. مجله توانسته جایگاه ویژه‌ای را در میان مردم به خود اختصاص دهد و کسب و کارها از طریق آن‌ها توانسته‌اند به سودآوری، فروش و محبوبیت زیادی دست پیدا کنند.طراحی صفحات مجلات

به‌عنوان مثال بعضی از کسب و کارها که تازه شکل گرفته‌اند و وارد بازار رقابتی شده‌اند برای تبلیغات خود از مجله‌های معروف و پرمخاطب استفاده می‌کنند؛ زیرا آن‌ها در این مدت زمان کوتاه نتوانسته‌اند مخاطبان زیادی پیدا کنند و برای اینکه بتوانند افراد زیادی را نسبت به کسب و کار، محصولات یا خدمات خود مطلع کنند از مجلات معروف کمک گرفته‌اند. در این سری از مقالات کلاس یار با ما همراه باشید در خصوص ابزارهای کاربردی طراحی مجله اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم.

چرا آموزش ابزارهای طراحی مجله اهمیت دارد؟

ماهیت مجله به این صورت است که دارای فضای سفید، عکس و متن است. اگر مجلات به صورت حرفه‌ای طراحی شوند می‌توانند افراد زیادی را ترغیب کنند برای اینکه آن‌ها را مطالعه کنند. در معرفی ابزارهای کاربردی طراحی مجله  می‌توان به مسائلی همچون جنس کاغذ، صفحه آرایی مجله و تصویرسازی مجله اشاره کرد. مجله یک نمونه‌ از ابزارهای تبلیغاتی است که دارای هویت بصری بوده و به علت تصاویری که در خود دارد می‌تواند توجه کاربران زیادی را به خود جلب کند.

صاحبان مجله‌های تبلیغاتی یا صاحبان کسب و کار می‌توانند از این مزیت استفاده کرده تا توجه کاربران را نسبت به تبلیغات محصولات یا خدمات خود جلب کنند. برای طراحی مجله نکاتی وجود دارد که با رعایت کردن آن می‌توان به یک بازدهی و بازخورد خوب رسید. در ادامه قصد داریم به این اصول اشاره کنیم.

نکات تاثیرگذار در ابزارهای کاربردی طراحی مجله در این زمینه

به دنبال ایده‌های خلاقانه باشید

یکی از اصولی که در طراحی گرافیک اهمیت ویژه‌ای دارد این است که سعی کنید خلاق باشید و ایده بگیرید. اینکه شما با مشاهده کردن طرح‌های مجلات دیگر از آن‌ها کپی برداری کنید هیچ‌گاه شما را موفق نخواهد کرد؛ بلکه شما باید با مشاهده نمونه کارهای دیگر سعی کنید از آن‌ها الهام گرفته و یک ایده خلاقانه را در طراحی مجله خود اعمال کنید. اگر شما به‌دنبال این هستید که از ایده‌های مختلف در طراحی مجله خود استفاده کنید باید دید خود را تغییر دهید تا بتوانید به یک درک متفاوتی نسبت به پدیده‌ها برسید. گاهی اوقات بعضی از طراح‌ها از چند ایده مختلف به صورت مکرر در طراحی مجلات خود استفاده می‌کنند که این امر به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. آشنایی با ابزارهای کاربردی طراحی مجله در این زمینه به طراحان کمک خواهد کرد تا بتوانند مجلات جذاب، خلاقانه و نوآورانه طراحی کنند.

به دنبال انتخاب یک مفهوم مناسب باشید

هر اندازه خلاقیت مجله شما بیشتر باشد مخاطبان بیشتری را به سمت خود جلب می‌کند. شما باید با تحقیقات مختلف و مشاهده نمونه‌های گوناگون یک مفهوم و سبک مشخص را برای کار خود انتخاب کنید که مخاطب را جلب کرده و شما را به هدف نهایی که مد نظر دارید برساند. اگر شما به‌دنبال این هستید که از طریق مجلات، تبلیغات کسب و کار خود را انجام دهید باید به این نکته توجه داشته باشید که مجله و طراحی مجله برند شما را تکمیل می‌کند؛ یعنی فضای یک مجله باید با ماهیت هدف شما هماهنگ و سازگار باشد. بدون شک هر مجله‌ای دارای مخاطبانی است که به دلیل محتوای چاپ شده در آن، آن مجله را دنبال می‌کنند. تبلیغاتی که شما انجام می‌دهید اگر در مجلاتی باشد که با کسب و کار شما سازگار است بدون شک مخاطبان و مشتریان بیشتری را جذب خواهد کرد.

اگر به دنبال ابزارهای کاربردی طراحی مجله در این زمینه هستید از طراحی جلد مجله غافل نشوید

اکثر طراحان دوست دارند که جلد مجله را طراحی کنند. برای طراحی کردن جلد مجله یک فضای A4 در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید آن را به وسیله متن‌ها و تصاویر پر کنید. طراحی جلد مجله باید به گونه‌ای انجام شود که انعکاس دهنده محتوای منتشر شده در داخل آن باشد. طراحی جلد مجله اصولی دارد که عبارت هستند از:

1.      انتخاب رنگ مناسب برای پس زمینه و متن

طراح گرافیک مجله

آن چیزی که ما شاهد آن هستیم این است که در مجلات معمولا از یک تصویر یا طرح گرافیکی به‌عنوان بک گراند استفاده می‌شود و متن‌ها روی آن تصویر قرار می‌گیرند. تصویری که انتخاب می‌شود باید دارای سایه‌های تیره و روشن باشد که از قسمت‌های مناسب آن برای نوشتن متن‌ها استفاده شود. نکته دیگری که باید به آن دقت داشته باشید این است که رنگ تصویر با رنگ متن‌ها باید به گونه‌ای تنظیم شود که نوشته‌ها به‌راحتی قابل خواندن باشند.

امکان دارد تصویری که شما انتخاب می‌کنید به‌گونه‌ای باشد که فضای مناسب برای چاپ متن شما وجود نداشته باشد در این شرایط طراحان می‌توانند با استفاده از نرم افزارهایی مانند فتوشاپ قسمت‌هایی از تصویر را تیره یا روشن‌تر کنند تا محل مناسب برای درج نوشته به وجود آید، پس نیار است که پیش از آن دوره ای کاربردی را به منظور آموزش فتوشاپ مشاهده کنید. بهتر است که رنگ نوشته و رنگ تصویر به‌گونه‌ای باشد که توجه مخاطب به مطالب بیشتر جلب شود؛ به عنوان مثال می‌توان رنگ عنوان اصلی را با رنگ یکی از اجزایی که در تصویر وجود دارد هماهنگ کرد تا توجه مخاطبان بیشتر جلب شود.

2.      کمک گرفتن از نقاشی در طراحی مجله

یکی از روش‌های خلاقانه که می‌توان به وسیله آن طراحی جلد مجله را خلاقانه‌تر کرد کمک گرفتن از نقاشی است؛ یعنی شما می‌توانید برای تصویر و بک گراند مجله از یک تصویر به همراه نقاشی استفاده کنید. فقط باید به این نکته دقت داشته باشید که طراحی این کار نیاز به تخصص و مهارت فراوانی دارد. برای انتخاب کردن تصویر مجله باید دقت داشته باشید که از تصاویری استفاده کنید که دارای بهترین کیفیت هستند؛ زیرا هر اندازه که کیفیت تصویر خوب باشد در زمان انتشار اندکی از کیفیت آن کاسته می‌شود به همین علت باید در انتخاب تصویر نهایت دقت را داشته باشید.

استفاده درست از فضا در ابزارهای کاربردی طراحی مجله در این زمینه

در طراحی مجله و صفحه آرایی آن به این نکته دقت داشته باشید که از فضای خود به‌درستی استفاده کنید. منظور از درست استفاده کردن از فضا این نیست که هر بخشی از صفحه که خالی بود را به وسیله متن یا تصویر پر کنید؛ بلکه شلوغ کردن بیش از اندازه یک صفحه از مجله باعث می‌شود که مخاطب از خواندن آن خسته شود و در حقیقت چشم مخاطب را خسته می‌کند به همین علت گاهی توصیه می‌شود که فضا را خالی بگذارید.

استفاده کردن از کلمات در اطراف تصاویر

یکی از جدیدترین شیوه‌هایی که در طراحی مجله به آن توجه می‌شود این است که بر خلاف روش‌های سنتی طراحان سعی می‌کنند نوشته‌ها و کلمات را در اطراف تصاویر بگنجانند. این کار علاوه‌بر اینکه جلد مجله را زیباتر خواهد کرد باعث می‌شود که در ترغیب مخاطب نیز تأثیر داشته باشد. نکته‌ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که باید از تصاویری استفاده کنید که فضای خالی بیشتری دارند چون زمانی‌که تصویر شما بیش از اندازه شلوغ باشد امکان استفاده از این ایده برای شما فراهم نمی‌شود.

در حقیقت این هنر تایپوگرافی است که می‌تواند نوشته‌ها را در یک تصویر زیباتر نشان دهد. شما می‌توانید از تصاویری در طراحی مجله خود استفاده کنید که از زاویه بالا گرفته شده‌اند؛ به عنوان مثال اگر شما می‌خواهید از تصاویر مربوط به نوشیدنی و خوراکی‌ها در جلد مجله خود استفاده کنید بهتر است از عکس‌هایی که از زاویه بالا گرفته شده‌اند کمک بگیرید زیرا دید وسیع‌تری به مخاطب خواهند داد.

صفحه آرایی ابزارهای کاربردی طراحی مجله در این زمینه

صفحه آرایی مجلات

با وجود اینکه در صفحه آرایی مجله احساس ذوق و خلاقیت طراح اهمیت زیادی دارد اما نباید از این نکته غافل شد که اصول و قوانینی برای صفحه آرایی وجود دارد که با رعایت کردن آن می‌توان به بازخورد مناسب‌تری رسید. شاید در ظاهر صفحه آرایی مجله با صفحه آرایی روزنامه وجه اشتراک زیادی داشته باشد اما نکات ریزی وجود دارد که طراحی این دو را از یکدیگر جدا خواهد کرد. منظور ما از صفحه آرایی مجله برنامه‌ریزی کردن برای یک یا چندین صفحه مجله است. طراحان مجله در صفحات مختلف باتوجه به ایده‌هایی که مد نظر دارند از تصاویر، متن یا ترکیب این دو استفاده خواهند کرد و محتوای خود را انتشار می‌دهند. در طراحی مجله اولین چیزی که توجه مخاطب را به سمت خود جلب می‌کند عکس و یا تصویری است که به کار رفته است.

اگر عکس بتواند توجه مخاطب را به خود جلب کند در قدم بعدی مخاطب به‌دنبال عنوان آن مطلب خواهد بود و در صورتی که عنوان یا تیتر به‌درستی طراحی شده باشد مخاطب تصمیم می‌گیرد که ادامه متن را بخواند یا نه. اگر فضای سفیدی که در اطراف عنوان شما وجود دارد بیشتر باشد امکان دارد توجه مخاطب را بیشتر جلب کند.

یکی از نکاتی که در صفحه آرایی ابزارهای کاربردی طراحی مجله در این زمینه وجود دارد این است که حتما در صف آرایی خود از ستون‌بندی و حاشیه‌بندی استفاده کنید و از فونتی استفاده کنید که مخاطب به‌راحتی بتواند کلمات را بخواند. برای نوشته خود باید از یک سایز مناسب استفاده کنید یعنی عنوان اصلی، عنوان فرعی و زیر عنوان‌ها باید دارای سایز‌های جداگانه باشند. اگر طراحی مجله به‌درستی انجام شود برای فروش یک مجله نیاز به تبلیغات نیست بلکه مخاطب به محض اینکه مجله را ببیند تصمیم می‌گیرد که آن را بخرد.

لطفا ستاره بده (سمت چپ بیشترین امتیاز)

https://ift.tt/5DXNUZz

https://classyar.com
کلاس یار

Comments

Popular posts from this blog

https://classyar.com/%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/ارز دیجیتال چیست؟ شناخت کامل ارزهای دیجیتال

https://classyar.com/%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d8%a2%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c/هزینه کلاس زبان آلمانی با چه معیار هایی تعیین می شود؟

آموزش تایپوگرافی و کالیگرافی در فتوشاپ (برای مبتدیان)