آموزش فیزیک پایه ویژه کنکور

برای کسی که می‌ خواهد در کنکور سراسری رتبه خوبی را دریافت کند، طبیعتا آموزش فیزیک در کنار نکات کنکوری برای پشت کنکوری ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. هر سه مقطع دهم، یازدهم و دوازدهم رشته های ریاضی و تجربی دارای درس فیزیک هستند. برخی از افراد به دلیل سختی و حجم زیاد درس فیزیک، منصرف از خواندن آن و همچنین ناامید از کنکور می شوند. اما لازم است بدانید که با گذراندن یک آموزش فیزیک خوب می توانید تست های موفقی را در کنکور بزنید. حال برای مطلع شدن از برخی نکات آموزش این درس مهم در ادامه همراه کلاس یار باشید.

آموزش فیزیک و اهمیت فیزیک در کنکور

اهمیت درس فیزیک در کنکور

کنکور هر ساله برگزار می شود و قطعا دروس زیادی هستند که اهمیت زیادی را دارند و نمی توان به سادگی از کنار آن ها گذشت؛ اما درس فیزیک را می توان جزو مهم ترین آن ها دانست. درس فیزیک برای دانش آموزان دو رشته تجربی و همچنین ریاضی از اهمیت زیادی برخوردار است و بر خلاف آموزش ریاضی در کنکور انسانی جایگاهی ندارد. خیلی از دانش آموزان قبل از شرکت در کنکور، یادگیری درس فیزیک را به تنهایی نمی توانند سپری کنند.

این بسیار امر طبیعی است؛ چرا که بدون گذراندن آموزش فیزیک نمی توان بر صد ها فرمول مسلط شد و تست های آن ها را زد. اما اهمیت درس فیزیک برای هر کدام از رشته های ریاضی و تجربی متغیر است. به همین دلیل تصمیم داریم تا در ادامه به هر دو آن ها بپردازیم.

اهمیت درس فیزیک در کنکور تجربی

هر ساله در کنکور های رشته تجربی درس فیزیک شامل 45 تست می شده است که به طور میانگین تمامی شرکت کنندگان تنها 55 دقیقه زمان برای پاسخگویی به آن ها داشته اند. از بین تمامی دروس رشته تجربی، درس فیزیک را می توان یکی از دروس تخصصی این رشته دانست؛ از آن جایی که دروس تخصصی اهمیت بیشتری را در کنکور دارند، لذا باید زمان بیشتری را هم صرف آموزش آن ها کرد.

طبیعتا تمامی شرکت کنندگان کنکور تجربی یک هدف دارند و آن هم قبولی پزشکی است؛ لذا باید در این باره بدانید که که متقاضی باید 55 درصد تست های درس فیزیک را درست بزند تا در کنار آموزش زیست بتواند شانس قبولی پزشکی داشته باشد. لذا تمام این گفته ها بیانگر این است که برای آموزش فیزیک باید برنامه ریزی زیادی داشت.

اهمیت درس فیزیک در کنکور ریاضی

اما رشته دیگری که آموزش فیزیک کنکور برای آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است، رشته ریاضی و فیزیک است. این رشته همان طور که از نامش هم پیدا است درس فیزیک از پایه های آن محسوب می شود. دانش آموزان این رشته از همان پایه دهم با این درس بسیار جدی سر و کار دارند؛ لذا باید بدانید که معمولا 50 درصد شرکت کنندگان کنکور ریاضی، فیزیک را بالای 30 درصد می زنند.

مابقی آن ها نیز زیر 30 درصد تست های فیزیک را می زنند. لذا نتیجه می گیریم شرکت کننده ای که بتواند تست های فیزیک را در کنکور بالای 50 درصد بزند، طبیعتا می تواند بهترین رشته های این شاخه را قبول شود. اما تنها این مورد با گذراندن یک آموزش کنکور با برنامه ریزی قوی امکان پذیر است.

اما در کنار دروس تخصصی افرادی که میخواهند به رتبه دلخواهشان در کنکور برسند باید به دروس عمومی هم اهمیت بدهند. در بین این دروس آموزش گرامر زبان کنکور و آموزش زبان عربی از اهمیت بالاتری برخوردار است.

نکاتی مهم که باید در آموزش فیزیک کنکور در نظر گرفته شوند

این روز ها شاهد برگذاری تعداد زیادی آموزش فیزیک کنکور در کشور هستیم که هر ساله متقاضیان زیادی را هم قبول می کنند؛ اما آموزشی برای شما موثر است که بتواند تمامی کیفیت های لازم را شامل شود. نکته ای که لازم است بدانید، زمان شروع آموزش است. آموزش شما از پایه و از دوران مدرسه شروع می شود؛ نه ثبت نام یک دروه. برای درک بهتر این موضوع، مراحل و موارد زیر را مطالعه کنید.

نکات مهم آموزش فیزیک

حضور منظم در کلاس ها

جدا از این که در آموزش فیزیک باید حضوری منظم را در کلاس ها داشته باشید، در دوران مدرسه و در هر مقطعی نیز باید در تمامی این کلاس ها شرکت کنید. کوچک ترین نکته در کلاس های فیزیک، برای کسی که می خواهد در کنکور تست های زیادی را پاسخ دهد مهم است. لذا برنامه ریزی شما و اراده ای که به خرج می دهید باید از دوران متوسطه دوم آغاز شود تا آموزش های تخصصی فیزیک برای کنکور.

سعی کنید در تمامی کلاس ها حضور داشته باشید و تمامی تمرکز خود را به نکاتی که گفته می شود دهید. طبیعتا هر نکته از کتاب شما می آید و هر تست کنکور هم از همان مطالب کتاب تالیف می شود.

جزوه نویسی

مورد دیگری که در آموزش فیزیک حتما باید به آن دقت کنید، جزوه نویسی است. در ابتدا استاد دوره باید سعی کند در یک تا یک کلام های خود نکات مهم را به کار ببرد که در کنکور کاربردی هستند؛ سپس شما از تمامی آن نکات در جزوه خود یاد کنید. برخی از افراد سعی می کنند تا پس از آموزش های فیزیک کتاب را مجدد دور کنند؛ این کار را بسیار سخت و ذهن شما را سنگین می کند.

لذا جزوه نویسی امکان این را می دهد که شما بتوانید پس از پایان دوره آموزشی فیزیک مختص کنکور، مجدد نکات گفته شده را بگذرانید.

آموزش به صورت مفهومی

فیزیک اصلا یک درس حفظی نیست؛ لذا هر دوره آموزش فیزیک که شرکت می کنید طبیعتا استاد باید فیزیک را به صورت مفهومی آموزش دهد. به این صورت که تمامی فرمول ها و نحوه استفاده از آن ها باید در ذهن شما ثبت شود. زمانی که با مسئله ای در کنکور رو به رو شدید، باید بتوانید نحوه حل کردن آن را درک کنید؛ چنین مزیتی تنها با آموزش مفهومی کنکور امکان پذیر است.

البته که آموزش مفهومی تنها به استاد شما ختم نمی شود؛ در آموزش فیزیک شما با اعداد و فرمول های زیادی رو به رو هستید؛ لذا باید تمرکز کافی را برای درک مفهوم آن ها داشته باشید.

معرفی منبع مطالعاتی

یکی از وظایف استاد دوره آموزش فیزیک این است که بتواند منابع خوبی را برای آموزش این درس مهم معرفی کند؛ اما علاوه بر آن، استاد طبیعتا باید یک منبعی را برای مطالعات عمومی شرکت کنندگان ارائه دهد. این منبع باید برگرفته شده از دوره های قبلی کنکور باشد. در واقع یک خط اضافی در منابع آموزشی، می تواند زمان شما را تلف کنند.

از همین رو کتابی که از سوی استاد دوره معرفی می شود، می تواند بیانگر سطح یادگیری و آمادگی حضور شما در کنکور باشد.

مباحث مهم آموزش فیزیک

تست زنی

آموزش هر درسی را برای شرکت در کنکور بخواهید بگذارنید، تست زنی مهم ترین بخش آن است. در واقع این تست زنی است که می تواند شما را آماده شرکت در کنکور کند. هر چه قدر هم که قدرت آموزش استاد بالا باشد، اگر شما تست زنی نکنید نمی توانید در کنکور موفق باشید. به همین منظور استاد باید زمانی از کلاس را صرف تست زنی کند.

برای این کار در آموزش فیزیک استاد می تواند طی بازه های زمانی مختلف و البته کوتاه، آزمون هایی را برگذار کند. این آزمون ها طبیعتا باید تشکیل شده از تست های دوره های قبلی کنکور و همچنین موارد آموزش داده شده باشند.

تمرین سرعت تست زنی

تست زنی کنکور خود شامل آموزش هایی جدا است؛ لذا استاد دوره آموزش فیزیک کنکور باید بتواند به شما یاد دهد که چگونه تست های کنکور را با سرعت بالایی بزنید. ثانیه به ثانیه در آزمون کنکور اهمیت دارد؛ به این صورت که شما نباید زمان تست زنی را از دست بدهید.

متن کتاب درسی

هر چه قدر هم که منبع آموزشی قدرتمندی را تهیه کرده باشید، باز هم همان منبع برگرفته شده از کتاب اصلی درس فیزیک است؛ همین طور تمامی تست ها از کتاب های فیزیک دهم، یازدهم و دوازدهم می آیند. لذا سعی کنید مطالعه کامل و بی نقصی را از خط به خط کتاب های فیزیک خود داشته باشید. به طوری که در جلسه کنکور وقتی با سوالی مواجه شدید، منبع آن در کتاب اصلی یادتان بیاید.

روش های حل سوال

فیزیک یکی از دروسی است که اگر شما با روش های حل سوالات آن ها آشنا باشید، می توانید هر سوال را وابسته به روش خود آن حل کنید. این گونه نه وقت زیادی را در کنکور صرف می کنید و نه انرژی زیادی از شما گرفته می شود. لذا روش های حل مسئله در دوره آموزش فیزیک باید حتما یاد داده شوند.

سخن نهایی درباره آموزش فیزیک

برخی از درس ها وقتی نام آن ها را می شنویم، از اهمیتشان مطلع می شویم؛ درس فیزیک هم نیاز به توضیح بیشتری درباره اهمیت آن در کنکور ندارد. لذا سعی کنید در یک دروه آموزش فیزیک تحت برنامه ریزی دقیقی شرکت کنند. کلاس یار را در تلگرام دنبال کنید.

 


https://ift.tt/1bpKftV

https://classyar.com
کلاس یار

Comments

Popular posts from this blog

آموزش تایپوگرافی و کالیگرافی در فتوشاپ (برای مبتدیان)

https://classyar.com/%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/ارز دیجیتال چیست؟ شناخت کامل ارزهای دیجیتال

https://classyar.com/%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d8%a2%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c/هزینه کلاس زبان آلمانی با چه معیار هایی تعیین می شود؟