https://classyar.com/%db%8c%d8%a7%d8%af%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d9%86%da%af%d9%84%db%8c%d8%b3%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/یادگیری زبان انگلیسی در خانه با این ترفندها آسان می شود

این روز ها یادگیری زبان انگلیسی در خانه بسیار رواج پیدا کرده است؛ مردم سعی می کنند خود به صورت خودآموز این کار را انجام دهند. البته که مراجعه به آموزشگاه های زبان نیز روشی بهتر محسوب می شود؛ چرا که استاد را همراه خود دارید و با برنامه ریزی بهتری یاد می گیرید.

 اما باید بدانید با در نظر گرفتن برخی از روش های ساده و عالی، می توانید هم در یادگیری زبان انگلیسی در خانه برنامه ریزی داشته باشید و هم کیفیت آموزش را افزایش دهید. در ادامه با کلاس یار همراه باشید تا به این روش ها بپردازیم.

چرا افراد یادگیری زبان انگلیسی در خانه را انتخاب می کنند؟

دلایل مختلفی وجود دارد که افراد اقدام به یادگیری زبان انگلیسی در خانه می کنند؛ به طور مثال افرادی که شاغل هستند و محدودیت زمانی دارند، نمی توانند در آموزشگاه های مختلف حاضر شوند. یا به طور مثال افرادی که قدرت یادیگری در جمع را ندارند، خودآموزی را ترجیح می دهند. در هر صورت پس از این انتخاب یک سری معایب و مزایا پیش روی شما است. به طور مثال پس از اتمام آموزش، مدرکی به شما داده نمی شود.

یا نبود یک استاد بالای سر شما، طبیعتا از کیفیت آموزش زبان انگلیسی کم و به سختی آن اضافه می کند. اما امروزه به قدری منابع آموزشی زبان انگلیسی زیاد است که با استفاده از چند روش، می توان یادگیری زبان انگلیسی در خانه را به بهترین نحو ممکن انجام داد.

چند نکته عالی برای یادگیری زبان در خانه

هر چه قدر هم که شما از منبع آموزشی عالی برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه استفاده کنید، باز هم با سختی های زیادی رو به رو هستید. به طور مثال مدت زبان آموزش بسیار طول می کشد و در ادامه راه نیاز به راهنمایی خواهید داشت. اما شما می توانید با رعایت چند نکته مهم، از سختی خودآموزی کم کنید. در ادامه به این نکات می پردازیم.

تعیین هدف

شما از هر روش یادگیری که برای زبان انگلیسی استفاده کنید، باید برای آن هدف داشته باشید. به طور مثال فرقی نمی کند که در بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی حضور دارید یا در حال یادگیری زبان انگلیسی در خانه هستید؛ در هر صورت باید هدف خود را از این کار بدانید. زمانی که شما هدف خود را با شفافیت بالا تعیین کنید، آن جا است که می توانید برنامه ریزی و انتخاب منبع آموزشی دقیقی را داشته باشید.

به طور مثال اگر هدف از یادگیری زبان انگلیسی در خانه رسیدن در آزمون های مهم این زبان بین المللی است، باید از منابع برتر سطوح بالا استفاده کنید. یا اگر هدفتان مکالمه با دوستان است، باید سرغ منابع آموزشی بروید که برای مکالمه ایجاد شده اند.

 

یادگیری زبان انگلیسی در خانه

 

مرور کنید

از مهم ترین نکاتی که در یادگیری زبان انگلیسی در خانه باید به آن دقت کنید، مرور کردن است. در واقع شما در طول یادگیری زبان هر روزه با واژگان جدیدی رو به رو می شوید. بسیار مهم است که لغات جدید را در طول 24 ساعت مرور کنید و در هفته بعد، سعی کنید 5 دقیقه مررو بیشتر هم داشته باشید. این گونه واژگان به راحتی بسیار بیشتری در ذهن شما ثبت می شوند.

تعیین ساعات تمرین

چند ساعت در طول روز حاضر هستید که تمرین کنید؟ تعیین میزان ساعات یادگیری زبان انگلیسی در خانه به هدف شما بر می گردد. به طور مثال اگر قصد دارید که در طول 3 تا 4 ماه به زبان انگلیسی مسلط شوید، طبیعتا باید روزی 8 تا 14 ساعت زمان برای یادگیری آن صرف کنید. ولی اگر انتظاری معقول تر دارید و می خواهید در طول یک سال زبان را یاد بگیرید، می توانید روزی نهایتا 3 تا 4 ساعت زمان صرف کنید.

البته که این میزان بسیار بستگی به هدف شما از یادگیری و همچنین پیش زمینه ای که از قبل دارید نیز دارد.

موسیقی و فیلم

اگر می خواهید یادیگری زبان انگلیسی در خانه را با خودآموزی پیش ببرید، گوش دادن به موسیقی و دیدن فیلم را به شما پیشنهاد می کنیم. در واقع گون دادن به موسیقی های انگلیسی و دیدن فیلم هایی با زبان اصلی بسیار به شما کمک می کنند. موسیقی ها باعث می شوند تا شا به واژگان با صوت گوش دهید و بتوانید پس از گذشت زمان آن ها را حتی معنی کنید. فیلم های نیز به شما کمک می کنند تا بر مکالمات بیشتر مسلط شوید.

برخی از افراد بدون این که گرامر کار کنند، می توانند از واژگان به صورت صحیح در مکالمات خود استفاده کنند؛ این موضوع به مشاهده فیلم های زیاد توسط آن ها بر می گردد.

تفسیر و خلاصه نویسی

یکی از راه های خودآموزی و یادگیری زبان انگلیسی در خانه تفسیر و خلاصه نویسی است. نحوه استفاده از این روش این گونه است که شما تعدادی پاراگراف زبان را مطالعه می کنید و در پایان روز، تفسیر، نظر و خلاصه ای را درباره آن پاراگراف ها به زبان انگلیسی می نویسید. این کار به شما کمک می کند تا ذهنتان را آماده تسلط بر روی زبان انگلیسی کنید.

عادت به انگلیسی

ما طبیعتا عادت داریم که تمامی فعالیت های روزمره نظیر شنیدن و صحبت کردن را با زبان فارسی انجام دهیم؛ اما زمانی که یادیگری زبان انگلیسی در خانه انجام شود، شما باید سعی کنید که از زبان انگلیسی برای صحبت کردن استفاده کنید و مدام پادکست ها و موسیقی هایی را تحت این زبان گوش دهید. این گونه خیلی سریع تر می توانید به انگلیسی مسلط شوید.

صدای بلند خواندن

اگر پیش زمینه ای از زبان انگلیسی ندارید و یادگیری زبان انگلیسی در خانه را به تازگی شروع کرده اید، خواندن با صدای بلند را به شما پیشنهاد می کنیم. سعی کنید متون آموزشی را با صدای بلند و به صورت شمرده شده بخوانید. این گونه کیفیت آموزش افزایش می یابد؛ همچنین در لحظه از دو قدرت شنیدن و صحبت کردن به صورت همزمان استفاده می کنید.

این ترفند باعث می شود تا صدای خودتان هنگام خواندن در گوشتان بپیچد؛ لذا خیلی سریع تر واژگان را یاد می گیرید.

مکالمه با خود

طبیعتا یادگیری زبان انگلیسی در خانه با محدودیت هایی رو به رو است؛ به طور مثال شاید اصلا فردی را در خانه برای صحبت کردن تحت زبان انگلیسی پیدا نکنید؛ یا شاید هیچ کدام از افراد پیرامونتان این زبان را بلد نباشند؛ در این صورت بهتر گزینه انتخابی خودتان هستید. پیشنهاد می کنیم که جملات را برای خودتان تکرار و حتی به آن ها پاسخ دهید. شاید این کار مقداری سخت باشد ولی در یادگیری زبان انگلیسی کمک زیادی می کند.

گفتن مشاهدات

زمانی که از خواب بیدار می شوید چه چیزی را می بینید؟ یا زمانی که به فروشگاه برای خرید مراجعه می کنید چه چیزی را می بینید؟ همان مشاهدات را سعی کنید تحت زبان انگلیسی تلفظ کنید. به طور مثال اگر در قفسه یک فروشگاه محصولی را برای خرید مشاهده می کنید، تحت زبان انگلیسی و با گویشی که برای آن لحظه مناسب است، آن را ذکر کنید. این به شما برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه کمک زیادی می کند.

 

یادگیری زبان انگلیسی در منزل

 

پیدا کردن زبان آموز

اگر دوست یا یکی از اعضای خانوده شما نیز به صورت همزمان در حال یادگیری زبان انگلیسی در خانه است، سعی کنید از آن استفاده کنید. در واقع می توانید تمرینات را با یکدیگر پیش ببرید. با هم صحبت کنید و از هم سوال بپرسید. این باعث می شود تا مقداری از فضای خودآموزی خارج شوید و کیفیت آموزش افزایش یابد.

دفترچه یادداشت

از همان ابتدای یادگیری زبان انگلیسی در خانه سعی کنید برای خود یک دفترچه یادداشت کنار بگذارید. در دفترچه از لغات جدیدی که در طی آموزش یاد می گیرید استفاده کنید. همچنین می توانید یک دفترچه هم برای به کار بردن جملات کاربردی استفاده کنید. این باعث می شود تا بتوانید مرور را با نظم بالاتری انجام دهید.

ساعت و روز یادگیری

از آن جایی که یادگیری زبان انگلیسی در خانه انجام می شود، خودتان باید تمام برنامه ریزی ها را انجام دهید. باید ابتدا تشخیص دهید که چه زمانی از روز تمرکز بیشتری را برای یادگیری دارید. به طور مثال می توانید صبح ها را برای یادگیری واژگان انگلیسی انتخاب کنید. همچنین تعداد ساعات مورد نظر را باید تعیین کنید که چه زمانی از روز باشند.

سخن نهایی درباره یادگیری زبان انگلیسی در خانه

همان طور که گفتیم یادگیری زبان انگلیسی در خانه شما را یک سری از چالش ها رو به رو می کند؛ اما مهم این است که بتوانید با برنامه ریزی دقیق و استفاده از ترفند هایی که ذکر کردیم، این چالش ها را کنار بزنید. دقت داشته باشید در نهایت وجود مقداری سختی در یادگیری، به دلیل نحوه ای که پیش روی خود قرار داده اید طبیعی است. امیدواریم که این بلاگ برای شما مفید بوده باشد.



from کلاس یار https://ift.tt/4OyjnVY
via IFTTT

Comments

Popular posts from this blog

آموزش تایپوگرافی و کالیگرافی در فتوشاپ (برای مبتدیان)

https://classyar.com/%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/ارز دیجیتال چیست؟ شناخت کامل ارزهای دیجیتال

https://classyar.com/%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d8%a2%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c/هزینه کلاس زبان آلمانی با چه معیار هایی تعیین می شود؟