آموزش گوگل تگ منیجر از مبتدی تا پیشرفته

چرا باید سراغ آموزش گوگل تگ منیجر رفت؟ این سوالی می باشد که افراد زیادی هر روزه می پرسند. قطعا می دانید که قدرت کدنویسی و برنامه نویسی ثابت شده است و هیچوقت از بین نمی رود؛ اما برای کسانی که جهت انجام کار های مختلف تمایلی به کدنویسی ندارند، وجود ابزار های آماده بسیار مهم است. یکی از این ابزار ها که برای مدیران وب سایت کمک بسیار زیادی می کند، گوگل تگ منیجر نام دارد.

در واقع شما با استفاده از این ابزار آماده گوگل می توانید تگ های وب سایت و پلتفرم خود را مدیریت کنید. به همین منظور در ادامه و در وب سایت کلاس یار بیشتر می خواهیم درباره اهمیت آموزش گوگل تگ منیجر برای افراد مختلف بپردازیم.

گوگل تگ منیجر چیست؟

هر کسی قبل از این که بخواهد در دوره آموزش گوگل تگ منیجر شرکت کند، طبیعتا باید میزان آگاهی را داشته باشد؛ در واقع باید بداند که در آموزش چه ابزاری از گوگل شرکت کرده است. برای جمع آوری یک سری از اطلاعات در وب سایت خود، نیاز دارید تا برنامه نویسی تگ هایی را در آن قرار دهد.

حال اگر در این بین به طراح سایت خود دسترسی نداشته باشید یا زمان کافی برای این کار وجود نداشته باشد، قطعا بخش مهمی از مدیریت و طراحی سایت شما عقب می افتد.
در این بین شما با استفاده از ابزار گوگل تگ منیجر می توانید مدیریت تگ های اطلاعاتی را بدون دانش برنامه نویسی برعهده خود بگیرید. ابزار گوگل تگ منیجر در سال 2012 توسط گوگل بود که به وجود آمد.

به جرات می توان گفت قبل از این که گوگل تگ منیجر به وجود بیاید، به سختی می توانستید آماری را از میزان کلیک بر روی لینک های سایت خود، میزان بازدید سایت یا هر اطلاعات مهم دیگری را به دست بیاورید. اما در حال حاضر با شرکت در دوره آموزش گوگل تگ منیجر که زیر مجموعه آموزش دیجیتال مارکتینگ میباشد، می توانید این کار را بدون اسکریپت نویسی انجام دهید.

آموزش گوگل تگ منجر

آموزش کار با گوگل تگ منیجر

قطعا شرکت در یک دوره کامل آموزش گوگل تگ منیجر می تواند به شما کمک کند تا برای همیشه جهت مدیریت تگ های اطلاعاتی هر وب سایتی تبدیل به یک متخصص شده باشید؛ اما ما در این بخش می خواهیم به آموزش کار با گوگل تگ منیجر برای مبتدی ها البته به شکل کاربردی بپردازیم. در نگاه اول کار با گوگل تگ منیجر مقداری سخت به نظر می رسد.

اما وقتی بتوانید مراحل مربوطه را به شکل منظم پشت سر بگذارید، قطعا در آینده نیز این کار برای شما ساده می شود. در ادامه برای استفاده از گوگل تگ منیجر همراه ما باشید.

تعیین هدف

چه نوع تگ هایی را می خواهید با استفاده از گوگل تگ منیجر مدیریت کنید؟ تگ های بسیاری وجود دارند که هر کدام از آن ها، اطلاعات خاصی از وب سایت شما را در اختیار می گذارند. اما قبل از این که مستقیم سراغ آموزش گوگل تگ منیجر بروید، بهتر است تا هدف اصلی خود را تعیین کنید.

به طور مثال تعیین کنید که به دنبال ردیابی تبدیل هستید یا می خواهید میزان نرخ کلیک بر روی لینک های سایت را به دست بیاورید. این به شما کمک می کند تا فعالیتی هدفمند از گوگل تگ منیجر یا همان GTM داشته باشید.

ایجاد حساب کاربری

برای استفاده از تمامی خدماتی که در گوگل تگ منیجر ارائه داده می شود، نیاز دارید تا برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید. ایجاد حساب کاربری از مهم ترین بخش های آموزش گوگل تگ منیجر است؛ اما اصلا کار سختی نمی باشد. امکان دارد که این کار مقداری طول بکشد اما شما با سختی زیادی رو به رو نیستید. در ادامه به مراحل ایجاد حساب کاربری در تگ منیجر می پردازیم.
• اولین قدمی که برای دوره تگ منیجر خود باید بردارید این است که با استفاده از اکانت ایمیل خود وارد گوگل منیجر شوید.
• بر روی Create Account کلیک کنید.
• نام حساب خود را انتخاب کنید؛ می توانید از نام کسب و کار یا سایت خود بهره بگیرید.
• در قسمت کانتینر باید آدرس اصلی وب سایت خود را قرار دهید.
• سایت شما بر روی چه پلتفرمی است؟ همان را قبل از کلیک بر روی create انتخاب کنید.
• حال یک سری از تگ ها را در قسمت head یا body کد های سایت خود باید قرار دهید.
• به داشبورد خود در حساب کاربری مراجعه کنید و در بخش new tag به این تگ ها دسترسی داشته باشید.

 

ایجاد حساب کاربری در تگ منیجر

 

نصب تگ گوگل Analytics

در این بخش از آموزش گوگل تگ منیجر لازم است تا تگ گوگل آنالتیکس را نصب کنید. میتوانید برای این کار ابتدا آموزش گوگل آنالیتیکس را ببینید. دقت کنید که ما در این آموزش از گوگل تگ منیجر می خواهیم نصب این تگ مهم را از طریق گوگل تگ منیجر انجام دهیم؛ برای این کار اگر تگ قدیمی مربوطه در کد های شما وجود دارد، نیاز به حذف آن ها است.

برای انجام این بخش از دوره تگ منیجر مراحل زیر را دنبال کنید.

• ابتدا در اولین مرحله و در داشبورد حساب کاربری خود، بر روی گزینه Add new tag کلیک کنید.
• حال در این بخش باید تگ خود را انتخاب کنید؛ بیش از 50 نوع تگ به شما نمایش داده می شوند.
• شما می توانید بر روی دو تگ Google Analytics: Universal Analytics یا Google Analytics: GA4 Configuration کلیک کنید.
• حال در این قسمت یک منو برای شما باز می شود که باید بر روی گزینه Page view کلیک کنید.

آموزش ساخت متغیر

در ادامه آموزش گوگل تگ منیجر و نصب تگ لازم است تا یک متغیر ایجاد کنید. برای این کار باید ادامه مراحل بخش قبلی را پیش گیرید و نباید به بخش دیگری مراجعه کنید.
• با کلیک بر روی گزینه Enable overriding settings in this tag متغیر را تنظیم کنید.
• گزینه Configure را کلیک کنید.
• یک متغیر ثابت در این بخش تعریف کنید.
• در قسمت User-Defined Variables باید روی گزینه new بزنید.
• در بخش variable types به پایین صفحه و تنظیمان گوگل منیجر بروید.
• Tracking ID خود را وارد و ذخیره کنید.
• یک منوی کشویی وجود دارد، بر روی آن بزنید و متغیر مورد نظر را انتخاب کنید.

پیکربندی تریگر
حال که در دوره آموزش گوگل تگ منیجر موفق شدید تا متغیر تگ را ایجاد کنید، نوبت به پیکربندی تریگر رسیده است. در واقع باید بدانید که با ساخت یک تریگر، تگ شما فعال می شود و می توانید از طریق آن اطلاعات را بدست بیاورید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.
• ابتدا بر روی کادر Triggering بزنید و در بین گزینه های آورده شده گزینه All Pages را انتخاب کنید.
• حال ذخیره کنید.
• در این بخش از آموزش گوگل تگ منیجر باید برای شروع ردیابی گزینه Submit را بزنید.

 

آموزش ساخت متغیر تگ منجر

 

تنظیم cross-domain tracking

در برخی از وب سایت ها مخاطبین به دامنه های مختلفی هدایت می شوند. با تنظیم این بخش در واقع شما اطمینان حاصل می کنید که کد رهگیری که دارید مخاطبین را به سمت شما هدایت می کنند. این بخش را می توان از مهم ترین بخش های آموزش تگ منیجر دانست. لذا برای انجام مراحل آموزش گوگل تگ منیجر در این بخش باید مراحل زیر را دنبال کنید.
• ابتدا در سطح فعال کردن تگ Enable overriding settings in this tag را فعال کنید.
• حال به بخش More Settings> Cross Domain Tracking بروید؛ این گوه تنظیم انجام می شود.
• روش دیگر از طریق متغیر Google Analytics ID امکان پذیر است؛ ابتدا به تب Variables بروید.
• حال متغیری که ساخته اید را باز کنید.
• بر روی کادر Variable Configuration بزنید.
• سپس مسیر More Settings > Cross Domain Tracking را طی کنید.
• در قسمت Auto Link Domains باید قبل از کلیک رو گزینه ذخیره دامنه ها را با کاما از یکدیگر جدا کنید.

سخن نهایی درباره آموزش گوگل تگ منیجر

با آموزشی که از گوگل تگ منیجر ارائه کردیم، شما می توانید برای مدیریت اطلاعات وب سایت خود تگ های مختلفی را ایجاد کنید. اما در دوره آموزش گوگل تگ منیجر شما به صورت کامل یاد می گیرید که چگونه باید از تمامی بخش های این پلتفرم استفاده کنید. به طور مثال سطح های دسترسی را می توانید مدیریت کنید. امیدواریم این بلاگ آموزشی برای شما مفید بوده باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

https://classyar.com/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d8%aa%da%af-%d9%85%d9%86%db%8c%d8%ac%d8%b1/

https://classyar.com
کلاس یار

Comments

Popular posts from this blog

آموزش تایپوگرافی و کالیگرافی در فتوشاپ (برای مبتدیان)

https://classyar.com/%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/ارز دیجیتال چیست؟ شناخت کامل ارزهای دیجیتال

https://classyar.com/%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d8%a2%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c/هزینه کلاس زبان آلمانی با چه معیار هایی تعیین می شود؟